مقالات

دلیل تلخی زعفران چیست؟مزه زعفران خالص چگونه است؟

5
(2)

دلیل تلخی زعفران چیست؟ مزه عفران خالص چگونه است؟ این سوالی است که بیشتر افراد بعد از خرید زعفران برایشان پیش می آید درست است که عطر زعفران شیرین است، ولی طعمی تلخ دارد در ادامه این مقاله دلیل تلخی زعفران را به همراه مزه زعفران خالص را به شما آموزش می دهیم.

دلیل تلخی زعفران چیست؟

همانجور که به شما توضیح داده ایم زعفران طعم تلخ و عطر شیرنی را دارد اما حالا این سوال برای شما پیش آمده است که به چه دلیل زعفران طعم تلخ و عطر شیرینی را دارد.

دلیل تلخی زعفران چیست

دلیل تلخ بودن زعفران به دلیل ترکیبات موجود در زعفران و ماده ای که در داخل زعفران وجود دارد است. این ماده که باعث تلخ شدن زعفران شده است.پیکروکروسین نام دارد.اگر تا به حال طعم تلخی زعفران را امتحان نکرده اید می توانید یک الی دو ریشه زعفران را بر زیر زبان خود بگذارید و امتحان کنید.

نکته جالبی که تلخ بودن زعفران دارد این است که،شما با استفاده از تلخ بودن زعفران می توانید اصل یا تقلبی بودن زعفران خود را مشخص کنید. زیرا بعضی از افراد برای بالا رفتن وزن زعفران از نبات و عسل استفاده می کنند، به همین دلیل است که بعد از خرید زعفران باید حتما یک الی دو ریشه زعفران را بر زیر زبان خود بگذارید.

تفاوت زعفران خالص با تقلبی

  • هنگامی که زعفران اصل را بر زیر زبان خود می گذاریم طعم تلخی می دهد. اما اگر آن زعفران طعم شیرین می دهد به دلیل بالا بردن وزن زعفران با عسل و شکر آن زعفران تقلبی است.
  • زعفران های تقلبی با  با استفاده از رنگ های مصنوعی به دست می آوردند اما در بهترین حال ریشه زعفران را به جای خوده زعفران می فروشند.
  • اما بعضی از افراد سودجو از پوست گوجه کاکل ذرت، از گوشت گاو، از رشته نارگیل، برای درست کردن زعفران تقلبی استفاده می کنند.
  • یکی دیگر از روش هایی که می توانیم زعفران خالص را تشخیص دهیم، شکل زعفران است شکل زعفران اصل به صورت قلمی است و بدون شکستگی است.
  • اما زعفران های تقلبی معمولا تمامی آن ها شکسته هستند و شکل ظاهری خوبی ندارند.
  • یکی دیگر از راه های تشخیص زعفران خالص استفاده از دستمال است بسیاری از افراد سودجو برای بالا رفتن وزن زعفران از روغن استفاده می کنند.
  • و برای تشخیص زعفران خالص زعفران به داخل دست مال بگذارید و فشار دهید اگر دستمال روغنی شد زعفران تقلبی است.
  • یکی دیگر از راه های تشخیص زعفران خالص رنگدهی زعفران است. برای مثال برای تشخیص زعفران اصل با آب سرد هنگامی که زعفران را به داخل آب سرد می گذاریم اگر به سرعت رنگ داد ان زعفران خالص نیست ولی اگر به آرامی رنگ داد آن زعفران خالص است.

ترکیبات زعفران

دلیل تلخی زعفران را به شما آموزش داده ایم. اما ترکیبات موجود در زعفران به چه صورت هستند؟از آنجایی که در تمامی مواد غذایی، ماده ای وجود دارد که باعث درست شدن آن مواد غذای  است.

و باعث می شود که در غذا هر کدام دارای یک طعم جدا گانه باشد.در زعفران هم ترکیباتی وجود دارد، که باعث بالا رفتن خواص و بالا رفتن عطر و طعم این گیاه با ارزش شده است.

زعفران از سه نوع ماده تشکیل شده است، کروسین، سافرانال،پیکرو کروسین که یکی از دلیل های تلخ بودن زعفران، وجود ترکیب پیکرو کروسین است. و هرچه این ماده تجزیه شود زعفران به سمت شیرین شدن می رود.

اگر هنوز هم نمیدانید، یک مثقال زعفران چند گرم است بر روی لینک کلیک کنید.

فواید زعفران

تا اینجا این مقاله به شما ترکیبات زعفران را به همراه دلیل تلخ بودن زعفران را به شما آموزش داده ایم. تا اینجا این مقاله متوجه شدیم که زعفران اصل باید دارای طعم تلخی باشد. پس اگر زعفران شما طعم تلخی می دهد اصل است.در ادامه به شما فواید زعفران اصل را توضیح می دهیم.همانجور که همه ما می دانیم  تمامی انواع زعفران دارای خواص بسیار زیادی است. و یکی از مهم ترین فواید زعفران شادی آور است.

در گذشته هر کسی  دچار بیماری افسردگی می شد. از زعفران برای رفع بیماری افسردگی استفاده می کردند، همچنین از زعفران هم به عنوان یک مسکن استفاده می کردند، با مصرف زعفران در زمانی که درد زیادی را دارید، می توانید درخود را تسکین دهید.

و با مصرف زعفران دیگر نیازی نیست برای خرید دارو های شیمایی اقدام کنید.اگر از زعفران به درستی استفاده شود، می تواند خواص بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد. برای کسانی که مشکلات عصبی و دچار نا آرامی های منظم می شوند، استفاده از زعفران برای این افراد ضروری است. زیرا زعفران مثل یک آرام بخش عمل می کند.

که در یک مقاله مجزاء خواص زعفران برای مغز را به شما آموزش داده ایم.

برای اینکه خواص زعفران را بتوانید دریافت کنید، هم نیاز است که اقدام به خرید زعفران با کیفیت کنید، هم نیاز است که بعد از سابیدن زعفران از آن به خوبی نگهداری کنید.

برای نگهداری از زعفران آسیاب شده هم نیاز است که، زعفران را به داخل یک ظرف بریزید که رطوبت نتواند وارد زعفران بشود. همچنین ظرفی که به داخل آن زعفران را قرار داده اید، نباید نور خورشید با آن در ارتباط باشد. زیرا هم باعث از دست رفتن خواص زعفران خواهد شد، هم باعث از بین رفتن عطر و طعم زعفران می شود.

آخرین کلام

در این مقاله ما سعی کردیم به بهترین شکل به شما دلیل تلخی زعفران را آموزش دهیم. همچنین به شما تفاوت زعفران اصل با زعفران تقلبی آموزش داده ایم. به این صورت که یکی از راه های تشخیص زعفران اصل تلخ بودن زعفران است.همچنین به شما ترکیبات زعفران را آموزش داده ایم و ماده ای که باعث تلخ شدن زعفران می شود را هم به شما آموزش داده ایم.اگر سوالی در این مورد داشتید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متدوال

دلیل تلخی زعفران چیست؟

همانجور که در بالا به شما توضیح داده ایم، دلیل تلخی زعفران ماده موجود در زعفران است. این ماده پیکرو کروسین نام دارد که هنگامی که در غذا میریزیم تجزیه شده و باعث شیرین شدن عطر و طعم زعفران خواهد شد.

چگونه زعفران اصل را تشخیص دهیم؟

راه های مختلفی برای تشخیص زعفران وجود دارد. اما یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص زعفران اصل این است که یک یا دو عدد از کلاله زعفران را بر زیر زبان خود بگذارید اگر زعفران طعم تلخی بدهد آن زعفران اصل و با کیفیت است. اما اگر آن زعفران شیرین بود زعفران خریداری شده شما تقلبی است.

آیا تمام زعفران‌ها طعم تلخ دارند؟

بله، به دلیل اینکه در زعفران ماده وجود دارد که  این ماده پیکرو کروسین نام دارد که هنگامی که در غذا میریزیم تجزیه شده و باعث شیرین شدن عطر و طعم زعفران خواهد شد.

آیا تلخی زعفران به معنای فساد آن است؟

نه لزوماً. تلخی زعفران ممکن است به دلیل ترکیبات طبیعی مانند پیکروکروسین باشد، اما اگر زعفران شما بوی نامطبوع یا تغییر رنگ داده باشد، ممکن است نشانه‌ ای از فساد باشد.

 

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *