مقالات

زمان برداشت پیاز زعفران+نحوه برداشت

3
(1)

زمان برداشت پیاز زعفران چه موقع است؟ نحوه برداشت و جابه جایی پیاز زعفران چگونه است؟ زمان برداشت پیاز زعفران باید هنگامی اتفاق بیفتد که، زمین دیگر نتواند تغذیه پیاز زعفران را تامین کند. و برداشت زعفران کاهش پیدا کرده است، هنگام مشاهده کردن این عوامل باید، اقدام به جابه جایی پیاز های مزارع زعفران کنید.

در ادامه این مقاله زمان برداشت پیاز زعفران را به همراه نحوه برداشت پیاز زعفران برای جابه جایی را به شما توضیح خواهیم، داد. پس تا آخر این مقاله همراه زاگرس زعفران باشید.

دلیل جابه جایی پیاز زعفران چیست؟

چرا باید پیاز های زعفران را جابه جا کنیم؟ بعد از انجام مراحل کاشت تا برداشت زعفران در سال های دوم و پنجم بیشترین برداشت زعفران را در مزرعه خود خواهید داشت. اما هرچه روبه جلوتر می روید، برداشت زعفران روبه کاهش می رود.

زمان برداشت پیاز زعفران

دلیل کاهش برداشت زعفران چیست؟

یکی از دلایلی که باعث کاهش برداشت زعفران می شود؛ تاکثیر شدن پیاز زعفران است. به این صورت که هرچه پیاز زعفران در مزرعه بیشتر شود. باعث شده که مزرعه دیگر توان تغذیه کردن این پیاز های زعفران را نداشته باشد.

با تاکثیر شدن پیاز زعفران در آمد کشت زعفران خود را چند برابر کنید، امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت زعفران کسی اقدام به خرید زعفران نمی کند. و برای اینکه خودشان بتوانند، اقدام به کاشت زعفران کنند.

اقدام به خرید پیاز زعفران می کنند.

با اینکار می توانید، از دو طرف سود کنید، هم با فروش زعفران هم با فروش پیاز زعفران.

زمان برداشت زعفران

اگر زمان برداشت زعفران را ندانید، ممکن است ضرر های زیادی را متحمل شوید.

همانجور که می دانید، زمان آبیاری زعفران در مناطق گرم سیر  سرد سیر با یکدیگر متفاوت است. زمان برداشت پیاز زعفران هم در هر منطقه متفاوت است.

اما به طور کلی بهترین زمان برداشت پیاز زعفران از اوایل تیر ماه تا اوایل مهر ماه امکان پذیر است. در این زمان به دلیل از بین رفتن رطوبت خاک و به خواب رفتن پیاز های زعفران انجام می گیرد.

نحوه برداشت پیاز زعفران

1)روش مکانیزه

یکی از روش هایی که برای برداشت زعفران استفاده می شود، روش مکانیزه نام دارد.

در این روش از یک دستگاه برای برداشت پیاز های زعفران استفاده می کنیم، این دستگاه به صورت اتوماتیک زمین را شخم زده و پیاز های زعفران را از  زمین جدا کرده و به بالا می آورد.

سپس باید با استفاده از نیرو انسانی، پیاز های زعفرانی که بر روی سطح زمین هستند، را جمع آوری کنید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *