مقالات

ارتباط زعفران با قاعدگی چیست؟ با مصرف زعفران پریود خواهیم شد؟

5
(1)

ارتباط  میان زعفران برای پریودی چیست؟ آیا با مصرف زعفران پریود خواهیم شد؟ از آنجا که خواص زعفران بسیار است. احتمالا شما هم با این سوال مواجه شده اید که آیا اگر زعفران مصرف کنیم برای قاعدگی موثر است. یا اینکه اگر زعفران مصرف کنیم پریود می شویم؟

در ادامه این مقاله جواب تمامی سوال های شما را خواهیم داد.

تاثیر زعفران برای قاعدگی

بیشتر افراد در این فکر هستند که مصرف زعفران برای قاعدگی مضر است. زعفران برای قاعدگی در یک صورت مضر این است که، شما اقدام به         خرید زعفران اصل نکرده باشید. تنها در این صورتی زعفران برای قاعدگی مضر می باشد که در ادامه بیشتر به شما در مورد این موضوع را توضیح خواهیم داد.

خواص زعفران برای پریودی

زعفران علاوه بر اینکه می تواند برای قاعدگی مفید باشد، می تواند برای کاهش فشار خون و برای افزایش انرژی نیز موثر باشد. بسیاری از افراد بر روی زعفران تحیقیق کرده اند که  دانشمندان در این باور هستند که با مصرف کمی از زعفران باعث می شود که مغز سروتین را کنترل کند و باعث می شود که اختلال های قاعدگی کنترل شود.

همانجور که به شما توضیح داده ایم  انواع زعفران باعث می شود که، سروتین مغز کنترل شود و یکی از عوامل های اصلی برای رفع اختلال های قاعدگی می باشد. با استفاده از دم کردن زعفران و مضرف زعفران با شیر و مصرف زعفران با چای می تواند در روند اختلال های قاعدگی زعفران موثر باشد.

همچنین چون طبع زعفران گرم و خشک است. مثل یک مسکن عمل کرده و باعث درد کمتر  در قاعدگی خواهد شد. 

خواص زعفران برای پریودی 

در مورد تاثیر زعفران در دوران قاعدگی به شما آموزش داده ایم اما در ادامه به شما در مورد خواص زعفران در مورد پریودی را به شما آموزش می دهیم.

1)هضم راحت غذا

در دوران پریودی بیشتر افراد در هضم غذا به مشکل می خورند، و دچار مشکلات گوارشی خواهند شد. همچنین مصرف زعفران باعث می شود که متالیسم بدن تقویت شود و به هضم غذا بهبود ببخشد.

2)رها شدن از بی عصابی

یکی دیگر از خواص زعفران در دوران پریودی رها شدن از بی اعصابی است. برای مثال در دوران پریودی به دلیل تغییرات هومونی خانم ها،بیشتر خانم ها دچار کلافگی و بی اعصابی می شوند. در بعضی از اوقات خوشحال هستند در بعضی از اوقات هم عصبی و ناراحت هستند. همانطور که همه ما میدانیم زعفران به عنوان داروی ضد افسردگی شناخته شده است و موجب می شود که عصبی بودن شما در دوران پریودی آروم گردد.

بیشتر بخوانید:یک مثقال زعفران چند گرم است

3)آرام شدن درد

در دوران پریودگی خانم ها دچار دل درد و کمر درد شدید می شوند و بسیار هم کلافه خواهند بود به این جهت می توانید از زعفران استفاده کنید زیرا زعفران همانند یک مسکن عمل می کند.

4)جلوگیری از کم خونی

در دوران قاعدگی به دلیل از دست رفتن خون، باعث می شود که خانم ها به کمبود آهن مواجه شوند به همین دلیل می توانند از زعفران استفاده کنند چون زعفران دارای آهن است و موجب می شود که از کمبود آهن جلوگیری بشود.

5)افزایش آهن

هنگام پریودی با خون ریزی های متعدد در خانم ها باعث کمبود آهن در آن ها شده است. اما استفاده از زعفران پرای پریودی می تواند برای درمان کبمود آهن به شما کمک کند. زیرا همواره به دلیل مواد موجود در زعفران باعث شده است که سرشار از منابع آهن باشد، تا آهن های از دست رفته بانوان برگردد.

یک ماده بسیار مهمی که در زعفران وجود دارد کروسین است. این ماده باعث افزایش عطر و طعم و بالا رفتن کیفیت غذا شده اما امروزه به دلیل تحقیقات متعددی که بر روی زعفران انجام داده اند متواجه شدند که کروسین برای درد های ناشی از قعدگی و برای افسردگی بسیار مفید است. برای درمان افسردگی و اختلالات قاعدگی می توانید از ترکیب شیر زعفران استفاده کنید.

برخی دیگر از فواید زعفران برای پریودی

  • تسکین درد
  • جلوگیری از کم خونی
  • هضم غذا
  • آرامش بخش
  • افزایش آهن
  • روشن شدن پوست
  • افزایش حجم مو
  • افزایش درخشندگی مو
  • رشد مو و جلوگیری از ریزش مو
  • کمک به تقویت فولیکول مو
  • درمان سندروم پیش از قاعدگی
  • کاهش عفونت در رحم

نحوه تهیه دمنوش زعفران برای قاعدگی

برای تهیه دمنوش زعفران برای قاعدگی نیاز است که اول از آب آب را به داخل کتری بریزید، و بگذارید تا کتری به جوش آید. سپس بباید اقدام به سابیدن زعفران کنید.

زعفران برای پریودی

بعد از سابیدن زعفران، باید آب جوش را به به همراه زعفران به داخل یک قوری بریزید.حال قوری را بر روی کتری قرار دهید. تا دم نوش زعفران دم بکشد از هل و دارچین هم می توانید برای خوشمزه شدن استفاده کنید. بعد از آماده شدن دمنوش، برای شیرین شدن دمنوش از عسل استفاده کنید و میل کنید نوشجان.

استفاده از زعفران دم کرده می تواند تاثیر خوبی را بر روی قاعدگی داشته باشد.

میزان مصرف زعفران

درست است که استفاده از زعفران در قاعدگی تاثیر گذار است. و خواص های بسیار متعددی نیز دارد. اما استفاده بیش از حد از زعفران موجب خواهد داشت مضراتی را برای بدن به همراه داشته باشد.به طور کلی برای مصرف زعفران برای هر فرد، در ماه باید 3 گرم باشد. ولی اگر از 5 گرم زعفران در یک ماه استفاده کنید منجر به مضراتی خواهد شد.استفاده بیش از حد زعفران باعث شده است که، افرارد دچار حالت تهوع، سرگیجه، بالا رفتن تپش قلب، خواهند شد.

همچنین با مصرف بیش از انداز از زعفران منجر خواهد شد که بر روی کلیه افراد تاثیر گذار باشد، همچنین بی رویه در مصرف زعفران می تواند منجر به سر درد هم بشود.

چند روز بعد از مصرف زعفران پریود میشویم؟

در بالا متوجه خواص های متعدد زعفران برای پریودی شدید. برای تنظیم پریودی خود و عقب نیفتادن پریودی پشنهاد می شود حدود دو هفته  قبل از زمان پریودی هر روز از زعفران استفاده کنید. می توانید از ترکیب شیر و زعفران ، عسل و زعفران، و چای و زعفران برای تنظیم پریودی استفاده کنید.

در رابطه با موضوع اینکه چند روز بعد از مصرف زعفران پریود می شویم؟ باید گفت؛

این موضوع را نمیتوان به صورت دقیقت بیان کرد. زیرا بستگی به بدن افراد دارد در بعضی از افراد ممکن است یک روز بعد از خوردن زعفران پریود شوند اما ممکن است در بعضی از افراد 2 الی 3 روز بعد پریود شوند. امکان هم دارد حدود یک هفته طول بکشد.

نکته: همانجور که گفته شد پیشنهاد می شود حدود دو هفته قبل از پریودی در روز دو بار اقدام به مصرف زعفران کنید.

مصرف زعفران در زمان پریودی خطرناک است؟

خیر. مصرف زعفران در دوران پریودی هیچ خطری برای خانم ها نداشته و ندارد. اما به شرطی که به صورت درست استفاده شود. مصرف بیش از حد زعفران موجب خواهد شد که مضراتی را برای بدن افراد داشته باشد. به طور کلی مصرف زعفران در روز نباید بیشتر از 3 گرم شود و گرنه موجب مضراتی بر روی بدن خواهد شد.

برخی از عوارض صرف بی اندازه در زعفران عبارتند از :

  • سردرد
  • سرگیجه
  • تغییر شدن رنگ پوست
  • افزایش فشار خون
  • سستی و بی حالی در افراد
  • کاهش اشتها
  • آسیب به کلیه
  • تاثیر منفی بر روی کبد و قلب

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *