مقالات

طرز تهیه خورشت قیمه زعفرانی به دو روش در کمترین زمان

4.9
(7)

احتمالا شما هم که در حال مطالعه این مقاله هستید، قصد دارید یک خورشت قیمه زعفرانی خوشمزه را درست کنید. در ادامه طرز تهیه خورشت قیمه زعفرانی را به دورش در کمترین زمان به شما آموزش می دهیم. تا یک خورشت قیمه زعفرانی خوب را  در خانه بتوانید درست کنید.

قبل از اینکه سراغ تهیه خورشت قیمه زعفرانی برویم، اگر نیاز به زعفران دارید بر روی لینک خرید زعفران کلیک کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه زعفرانی

مواد لازم:

  • گوشت:نیم کیلو گرم
  • سیب زمینی:3 عدد
  • زعفران دم کرده:به مقدار لازم
  • ربع گوجه فرنگی:4 قاشق
  • لپه:300 گرم
  • روغن مایع:به مقدار لازم
  • پیاز: 3 عدد
  • گلاب:به مقدار لازم
  • نمک:به مقدار لازم
  • فلفل:به مقدار لازم
  • زرد چوبه:به مقدار لازم

طرز تهیه خوشت قیمه زعفرانی

طرز تهیه خورشت قیمه زعفرانی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه خورشت قیمه زعفرانی سیب زمینی ها را شسته و به صورت خلالی خورد کرده و به داخل ماهیتابه ریخته و بگذارید تا سرخ شوند.

مرحله دوم:

یک ظرف مناسب برای تهیه خورشت قیمه زعفرانی را برداشته و پیاز ها را به داخل ظرف مورد نظر خورد کنید. و بگذارید بر روی حرارت سپس بعد از 5 دقیقه روغن مایع را به پیاز ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

سپس بعد از اینکه رنگ پیاز ها طلایی شد، نوبت اضافه کردن ادویه ها هست باید فلفل و نمک و زرد چوبه را به پیاز های زعفران اضافه کنید. کمی تف دهید تا ادویه ها به خورد مواد بروند. سپس ربع را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامی ربع گرفته شود.

اگر تا به حال مرغ زعفرانی در ماهیتابه را درست نکردی! باید بگم که یک غذای خوشمزه را از دست دادی

مرحله سوم:

گوشت را به مواد اضافه می کنیم و خوب تف می دهیم تا رنگ گوشت عوض شود. سپس لپه هایی که از شب قبل به داخل آب گذاشته بودید را به مواد اضافه می کنید و خوب تف دهید. سپس یک کتری را برداشته و بر روی گاز بگذارید تا آب به جوش آید.

مرحله چهارم:

در این مرحله از طرز تهیه خورشت قیمه زعفرانی آب به جوش آمده را به داخل مواد میریزیم و زیر مواد را کمی زیاد می کنیم. تا آب ظرف به جوش آید. سپس بعد از به جوش آمدن ظرف زیر ظرف را کم کنید، و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا مواد پخته شوند.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه مسقطی زعفرانی

مرحله پنجم:

در این مرحله از طرز تهیه خوشت قیمه زعفرانی، باید زعفران را به همراه نمک و دارچین به مواد اضافه کنید. و خوب مواد را هم بزنید تا زعفران به جسم مواد برود سپس بعد از 30 دقیقه گلاب را به خورشت اضافه کنید و آن را هم بزنید و زیر خورشت را خاموش کنید. سپس خورشت قیمه را به داخل ظرف بریزید و سیب زمنی های سرخ کده را بر روی خورشت بریزید و میل کنید نوشجان.

در ادمه به شما طرز تهیه قیمه بادمجانی با زعفران را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تهیه خورشت قیمه زعفرانی با بادمجان

مواد لازم:

  • بادمجان:7 عدد
  • پیاز:3 عدد
  • لپه:300گرم
  • گوجه فرنگی:3 عدد
  • گوشت:500 گرم
  • زعفران دم کرده:به مقدار لازم
  • روغن مایع:به مقدار نیاز
  • ربع گوجه فرنگی: 3 قاشق
  • نمک ، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
  • سیب زمینی:  3 عدد متوسط

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان زعفرانی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان زعفرانی، در اتبدا باید زعفران با کیفیت تهیه کنید، سپس باید زعفران خود را به بهترین شکل دم کنید تا قیمه زعفرانی شما عطر و طعم بسیار خوبی را داشته باشد.

سپس بعد از دم کردن زعفران باید اقدام به شست شو و خرد کردن سیب زمینی ها کنید، تا بر روی خورشت قیمه سیب زمینی سرخ شده بریزید. حال بعد از خرد کردن سیب زمینی آن را به داخل یک سبد پر از یخ بریزید.

مرحله دوم:

سپس در این مرحله بعد از انجام دادن کار های مرحله اول باید، یک قابلمه را بردارید، و پیاز ها را خرد کنید، و آنها را به داخل قابلمه بریزید. حال روغن مایع را به داخل قابلمه اضافه کرده و قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و خوب پیاز ها را سرخ کنید. هنگامی که پیاز ها در حال سرخ شدن هستند زرد چوبه را به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم:

سپس در این مرحله از طرز تهیه قیمه زعفرانی با بادمجان باید به گوشت  اجازه دهید تا بپزد. سپس بعد از پخته شدن گوشت، باید گوشت را به داخل قابلمه بریزیم تا همراه با پیاز ها کمی سرخ شوند. و رنگ گوشت تغییر کند حال نیاز است که آب جوش را به داخل قابلمه اضافه کنید و  لپه ها را هم به داخل قابلمه اضافه کنید تا لپه ها بپزند.

حتمی حرارت قابلمه کم باشد.

مرحله چهارم:

حالا یک ماهیتابه را برداشته و به داخل آن روغن مایع را اضافه می کنیم و آن را بر روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود بعد از داغ شدن روغن مایع باد ربع گوجه فرنگی را به داخل ماهیتابه اضافه کنید و سرخ کنید. همچنین گوجه فرنگی ها را خورد کرده و بگذارید کمی سرخ شوند. بعد از سرخ شدن مواد را به داخل قابلمه بریزید.

مرحله پنجم:

سپس در این مرحله از طرز تهیه خوشت قیمه زعفرانی با بادمجان، نوبت به سرخ کردن بادمجان ها رسیده است. برای اینکار باید پوست بادمجان ها را بکنید و آن ها را از وسط نصف کنید و بروی آن ها نمک بپاشید و بعد از 30 دقیقه آن ها را بشورید سپس باید بادمجان ها را سرخ کنید. حالا باید زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل به خورشت اضافه کنید و کمی هم بزنید تا قیمه زعفرانی رنگ خوبی را داشته باشد.

خورشت قیمه بادمجانی زعفرانی شما آماده است نوشجان.

نکات مهم در طرز تهیه خورشت قیمه زعفرانی

  • استفاده از زعفران اصل: برای داشتن طعم و عطر بی‌نظیر، از زعفران اصل و باکیفیت استفاده کنید.
  • پخت ملایم: خورشت قیمه زعفرانی باید روی حرارت ملایم پخته شود تا طعم‌ها به خوبی ترکیب شوند و مواد کاملاً نرم شوند.
  • تنظیم طعم: میزان نمک، فلفل و زعفران را بر اساس ذائقه خود تنظیم کنید.

کلام آخر

خورشت قیمه زعفرانی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که با رعایت نکات و دستورالعمل‌های این مقاله، می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از آن، یک خورشت قیمه زعفرانی عالی و خوشمزه تهیه کنید.

اگه به ذنبال دسر های خوشمزه هستید، پیشنهاد می شود طرز تهیه دسر زعفرانی و ژله زعفرانی را که در وبلاگ زاگرس زعفران منتشر کرده ایم مطالعه کنید.

سوالات متدوال

زمان اضافه کردن لیمو عمانی به قیمه کی است؟

به هیچ عنوان زود لیمو عمانی را به خورشت قیمه اضافه نکنید، زیرا موجب تلخ شدن خورشت قیمه خواهد شد. لیمو عمانی را در ساعت پایانی پخت به خورشت اضافه کنید.

اگر هم دیر اقدام به اضافه کردن لیمو عمانی به قیمه کنید، موجب می شود که عطر و طعم لیمو به قیمه اضافه نشود.اگر هم که دوست ندارید از لیمو عمانی استفاده کنید، می توانید از آب لیمو طبیعی، در آخر به خورشت قیمه اضافه کنید.

چه مقدار لپه به داخل خورشت بریزم؟

برای ریختن لپه به داخل خورشت باید برای هر یک نفر 2 الی 3 قاشق بریزید. البته این موضوع به خودتان بستگی دارد، که می توانید آن را یا بیشتر یا کمتر کنید. پیشنهاد می شود از دو قاشق برای هر نفر استفاده کنید.

آیا می‌توان از گوشت مرغ به جای گوشت گوسفندی استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از گوشت مرغ به جای گوشت گوسفندی استفاده کنید. در این صورت، زمان پخت ممکن است کمتر شود.

چگونه می‌توان تلخی لیموعمانی را کم کرد؟

برای کاهش تلخی لیموعمانی، می‌توانید قبل از استفاده، آن‌ها را به مدت چند دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس سوراخ کنید و به خورشت اضافه کنید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 7

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *