مقالات

طرز تهیه سوپ زعفران با چند روش متفاوت

0
(0)

طرز تهیه سوپ زعفرانی، سوپ زعفرانی یکی از بهترین دسر های خواص دار است که باعث می شود مقاومت بدنی شما بالا برود در ادامه به شما چند روش برای طرز تهیه سوپ زعفران را آموزش خواهیم داد پس تا آخر این مقاله همرا تیم زاگرس زعفران باشید.

برای تهیه سوپ زعفرانی مجلسی

مواد لازم

  • آب مرغ:
  • جو پرک:
  • ربع گوجه:
  • عصاره مرغ:
  • گوجه:
  • پیاز:
  • هویج:
  • سیر:
  • کره:
  • زعفران دم کرده:به مقدار لازم
  • نمک و فلفل:به مقدار مورد نیاز

طرز تهیه سوپ زعفرانی مجلسی

مرحله اول:

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ زعفران باید اقدام به خرید زعفران اصل از یک شرکت معتبر کنید. و زعفران خود را دم کنید برای دم کردن زعفران می توانید هم از روش آب جوش استفاده کنی هم از روش یخ و درب زعفران دم کرده خود را بگذارید.

مرحله دوم:

در این مرحله از طرز تهیه سوپ زعفرانی باید جو پرک را به داخل یک ظرف بریزید و آب را به آن اضافه کنید تا جو پرک خیس بشود.

مرحله سوم:

سپس باید شما گوجه را به همراه سیر پوست بکنید و  در کنار گوجه و سیر پیاز هم باید پوشت بگرید سپس، بعد از پوست کندن باید گوجه و پیاز و سیر را با هم مخلوط کنید.سپس باید هویج را رنده کنید و کره یا روغن را به داخل ماهیتابه بریزید و بگذارید تا کره آب شود سپس هویج های رنده شده را به داخل ماهیتابه اضافه کنید و آن ها را هم بزنید.

مرحله چهارم:

سپس در این مرحله از طرز تهیه سوپ زعفرانی باید شما مخلوطی که از گوجه و سیر و پیاز به دست آورده اید را به داخل ماهیتابه اضافه کنید  و آن ها هم تف بدید. نوبت به آن رسیده است که جو پرک را از داخل آب به بیرون آورده و به داخل ماهیتابه به همراه نمک و فلفل بریزید و آن ها را تف بدید.

بیشتر بخوانید:مرغ زعفرانی در ماهیتابه

مرحله پنجم:

سپس باید آب مرغ را به همراه عصاره مرغ و آب جوش و به همراه زعفران دم کرده به داخل ماهتابه بریزید و اجازه دهید تا سوپ آماده بشود. سپس ربع گوجه را به داخل یک ماهیتابه جدا بریزید و بگذارید تا خامی ربع گرفته بشود سپس ربع را به داخل مواد سوپ بریزید.

طرز تهیه سوپ زعفران را یاد گرفتید و اماده شد نوشجان.

در ادامه به شما طرز تهیه سوپ زعفران با هویج را به شما آموزش می دهیم.

برای تهیه سوپ زعفرانی با هویج

مواد لازم

  • زعفران:به مقدار لازم
  • هویج:یک کیلو
  • جعفری و پیاز :400 گرم
  • پیاز:دو عدد
  • روغن زیتون:به مقدار لازم
  • آب مرغ:به مقدار لازم
  • عصاره مرغ:به مقدار لازم
  • نمک و فلفل:به مقدار لازم
  • سیب زمنی:3 عدد

طرز تهیه سوپ زعفران باهویج

مرحله اول:

زعفران را با استفاده از روش دم کردن زعفران با یخ آماده کنید.

مرحله دوم:

یک ماهیتابه را برداشته و و پیاز را خورد کنید و به همراه روغن زیتون پیاز ها را تف بدهید. سپس دوباره پیاز را به همراه سیب زمنی باید خورد کنید و جعفری را به با همراه سیب زمینی و پیاز به داخل ماهیتابه بریزید و باز هم تف بدهید. سپس آب مرغ را به همراه عصاره مرغ به داخل مواد بریزید.

مرحله سوم:

در این مرحله از طرز تهیه سوپ زعفران باید زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ زعفران به جسم مواد برود. سپس تمامی مواد را داخل مخلوط کن ریخته و آن ها را مخلوط کنید.

سوپ زعفرانی شما با هویج آماده است میل کنید. در ادامه به شما طرز تهیه سوپ زعفرانی با شیر را به شما آموزش می دهیم.

برای تهیه سوپ زعفرانی با شیر

مواد لازم

  • جو پرک: دو پیمانه
  • پیاز: 2 عدد
  • هویج:سه عدد
  • زعفران دم کرده:به مقدار نیاز
  • شیر: 2 لیوان
  • نمک و فلفل:به مقدار نیاز
  • قارچ: به مقدار مورد نیاز
  • مرغ

طرز تهیه سوپ زعفرانی با شیر

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه سوپ زعفرانی با شیر نیاز است که اقدام به تهیه زعفران با کیفیت کنید،سپس زعفران را یا با روش آب جوش یا با روش یخ دم کنید. و درب زعفران دم کرده را بگذارید.سپس هویج ها را به خوبی بشورید و پوست هویج ها را بگیرید، و هویج ها را خرد کنید.

سپس پیاز ها را بشورید و پوست پیاز ها را بگیرید و خرد کنید.

مرحله دوم:

سپس در این مرحله برای تهیه سوپ با شیر باید، یک ماهیتابه را بردارشته و بر داخل ماهیتابه کره را اضافه کنید، حال ماهیتابه را را بر روی حرارت قرار دهید، تا کره بر داخل ماهیتابه آب شود سپس باید پیاز را به داخل ماهیتابه اضافه کنید و کمی تف دهید تا رنگ پیاز ها عوض بشود سپس بعد از عوض شدن رنگ پیاز ها هویج را به داخل ماهیتابه اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ زعفرانی

مرحله سوم:

سپس بعد از اینکه هویج را به داخل اهیتابه اضافه کردید، باید جو پرک را برداشته و به داخل یک قابلمه بریزید و پس مدتی آن ها را از قابلمه خارج کرده و به داخل ماهیتابه اضافه کنید، و خوب مواد را با یکدیگر ترکیب کنید، حال باید مرغ را به داخل ماهیتابه اضافه کنید و کمی مرغ را تف دید سپس باید زعفرانی که در مرحله اول دم کرده اید را به داخل ماهیتابه اضافه کنید و درب ماهیتابه را بگذارید تا مواد با یکدیگر ترکیب بشوند.

مرحله چهارم:

سپس در این مرحله از طرز تهیه سوپ زعفرانی با شیر باید کمی به سوپ اجازه دهید تا خوب مر های درون سوپ بپزند، سپس دو لیوان شیر را به داخل ماهیتابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شیر با باقی مواد ترکیب بشود. حال نوبت به اضافه کردن نمک و فلفل به مقدار مورد نیاز است. حال باید بگذارید تا سوپ کمی به جوش آید و به غلظت مناسبی برسد.

مرحله پنجم:

حال وقتی که سوپ زعفرانی به غلظت بالا و خوبی رسید، نوبت به اضافه کردن قارچ ها می رسید برای اینکار قارچ ها را به خوبی بشورید و آن ها را به صورت دلخواه خود خرد کنید، حال قارچ ها را به همراه روغن به داخل یک ماهیتابه بریزید قارچ ها را کمی تف بدهید. بعد از اینکه رنگ قارچ ها عوض شد آن ها را باید به داخل سوپ اضافه کنیم و هم بزنیم تا قارچ با مواد ترکیب بشود.

حال سوپ زعفرانی شما آماده است و نوبت به سرو کردن سوپ می رسد نوشجان.

طرز تهیه سوپ زعفران با مرغ

مرحله اول:زعفران را دم کنید

در مرحله اول از طرز تهیه سوپ زعفرانی با مرغ نیاز است که اقدام به دم کردن زعفران کنید برای اینکار لازم است که زعفران را به داخل هوان بریزید و به خوبی اقدام به سابیدن زعفران کنید سپس زعفران را به داخل یک لویان ریخته و آب جوش را به داخل لیوان اضافه کنید تا زعفران دم بکشد.

مرحله دوم:تف دادن پیاز

در این مرحله نیاز است اقدام به شست وش و پیاز ها کنید و آنها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس بعد از خرد کردن پیاز ها نیاز است که ماهیتابه را بر روی حرارت قرار دهید و به داخل آن روغن را اضافه کنید سپس پیاز ها را به داخل قابلمه اضافه کنید و تف دهید تا رنگ پیاز ها طلایی شود/

مرحله سوم:ترکیب مرغ با هویج و سیب‌زمینی

مرغ خرد شده را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. برای تفت دادن مرغ، قطعات مرغ را به پیاز اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا مرغ به خوبی بپزد و رنگ آن تغییر کند. هویج و سیب‌زمینی را به صورت مکعبی خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. مواد را به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا سبزیجات کمی نرم شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن آب مرغ و زعفران دم کرده

آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و سوپ را به جوش بیاورید. مقدار آب باید به اندازه‌ ای باشد که تمام مواد را بپوشاند. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید تا سوپ به آرامی بجوشد. سپس زعفران دم کرده را به سوپ اضافه کنید و بگذارید سوپ به آرامی بجوشد تا مرغ و سبزیجات نرم شوند. اجازه دهید سوپ به مدت 20 تا 30 دقیقه به آرامی بجوشد تا تمام مواد به خوبی پخته و طعم‌دار شوند.

مرحله پنجم:اضافه کردن نمک و فلفل

نمک و فلفل را اضافه کرده و سوپ را سرو کنید. پس از پایان پخت، سوپ را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید. سوپ را با نان گرم سرو کنید. سوپ زعفرانی شما با مرغ آماده است نوشجان.

نتیجه‌گیری

سوپ زعفران یک غذای خوشمزه، معطر و سرشار از خواص مفید برای بدن است. تهیه این سوپ در خانه می‌تواند به عنوان یک تجربه آشپزی لذت‌ بخش و همچنین راهی برای بهره‌برداری از خواص بی‌نظیر زعفران باشد. زعفران، به عنوان یک ادویه ارزشمند و گران‌بها، نه تنها به غذا رنگ و طعم خاصی می‌بخشد، بلکه دارای خواص ضد افسردگی، آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی نیز هست. این ادویه می‌تواند به بهبود روحیه و سلامت کلی بدن کمک کند.

روش‌های مختلف تهیه سوپ زعفران که در این مقاله بررسی شد، نشان می‌دهد که این سوپ می‌تواند با توجه به سلیقه‌ها و نیازهای مختلف، به راحتی تغییر یابد. سوپ زعفران کلاسیک با ترکیب ساده‌ای از سبزیجات و زعفران، گزینه‌ای مناسب برای گیاهخواران و افرادی است که به دنبال یک غذای سبک و مغذی هستند. افزودن مرغ به این سوپ، آن را به یک غذای پروتئینی و کامل تبدیل می‌کند که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی اصلی مصرف شود. همچنین، سوپ زعفران گیاهی با استفاده از قارچ و سبزیجات متنوع، انتخابی عالی برای افرادی است که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *