مقالات

طرز تهیه نان برنجی زعفرانی در خانه به صورت کامل

0
(0)

طرز تهیه نان برنجی زعفرانی

طرز تهیه نان برنجی زعفرانی، نان برنجی زعفرانی یکی از خوشمزه ترین شیرینی های ایرانی به حساب می آید که نان برنجی کرمانشاه از همه جا معروف تر است. نان برنجی با ترکیب مواد، آرد برنج، زعفران، و گلاب تهیه می‌شود که به آن طعمی خاص و عطری دلنشین می‌بخشد. در  ادامه این مقاله، به صورت گام به گام طرز تهیه نان برنجی زعفرانی را آموزش می‌دهیم.

تهیه نان برنجی

مواد لازم:

ماده اولیه مقدار
آرد برنج 500 گرم
شکر 250 گرم
روغن جامد یا کره 200 گرم
تخم مرغ 2 عدد
زعفران دم کرده 2 قاشق غذا خوری
هل آسیاب شده یک قاشق چای خوری
بکینگ پودر یک قاشق چای خوری
گلاب 4 قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان برنجی زعفرانی

مرحله اول: آماده‌سازی مواد اولیه

در مرحله اول از طرز تهیه نان برنجی زعفرانی باید اقدام به آماده سازی مواد اولیه کنیم. برای اینکار نیاز است که آرد را دو بار الک کنید تا کاملاً صاف و بدون هرگونه ناخالصی باشد. سپس نیاز است که زعفران را در آب جوش قرار دهیم تا دم بکشد و از عطر و طعم بالایی برخوردار شود. برای بالا رفتن عطر و طعم نان برنجی نیاز است که اقدام به خرید زعفران اصل و با کیفیت کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در این مرحله نیاز است که تخم مرغ های داخل دمای محیط قرار دهید. سپس در یک کاسه بزرگ، شکر و روغن را با همزن برقی به خوبی  هم بزنید تا کرم رنگ و سبک شود. سپس تخم مرغ‌ ها را یکی یکی اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.

مرحه سوم:افزودن مواد خشک

در این مرحله از طرز تهیه نان برنجی زعفرانی نیاز است که مواد خشک را یکی یکی به ترکیب اضافه کنید. برای اینکار،آرد برنج الک شده، بکینگ پودر، و هل آسیاب شده را به تدریج به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و هم بزنید. سپس زعفران دم کرده و گلاب را اضافه کنید و خمیر نهایی را ورز دهید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند. می‌توانید از دست برای ورز دادن خمیر استفاده کنید تا خمیر یکنواخت‌ تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی زعفرانی با ثعلب

مرحله چهارم: استراحت دادن خمیر

در این مرحله نیاز است که به خمیر استراحت بدید برای اینکار خمیری که در مرحله قبلی درست کرده ایم، را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم. با استراحت دادن به خمیر باعث می شود که نان برنجی های زعفرانی پخت بهتری را داشته باشند.

مرحله چنجم: شکل دهی نان برنجی

بعد از یک ساعت خمیر را از داخل یخچال خارج کنید، و به اندازه های کوچک تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر را به شکل گرد در آورید و بر روی سینی فر که قبلاً با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، بچینید. می‌توانید از قالب‌های مخصوص نیز برای شکل‌دهی نان‌ های برنجی نیز استفاده کنید.

مرحله ششم: پخت نان

در این مرحله از طرز تهیه نان برنجی زعفرانی نوبت به پخت نان برنجی ها رسیده است برای اینکاره فر را روشن کرد و دما را بر روی 170 درجه قرار می دهیم. و نان ها را به مدت 15-20 دقیه داخل فر قرار می دهیم تا به خوبی پبزند نکته ای که باید بدانید این است که نان های برنجی را بیش از حد درون فر قرار ندهید و گرنه نان ها خشک می شوند.

مرحله هفتم: تزئین نان

در این مرحله از طرز تهیه نان برنجی زعفرانی، پس از خارج کردن نان‌ها از فر، می‌توانید آن‌ها را با پودر پسته، کنجد، یا حتی خلال بادام تزئین کنید. این کار به نان‌ ها ظاهری زیباتر و جذاب‌تر می‌بخشد.

پشنهاد ویزه

شما به غیر از اینکه می توانید، اقدام به تهیه نان برنج زعفرانی کنید نیز می توانید تهیه به کیک زعفرانی خیس هم نیز کنید که در یک ماقله مجزاء به شما آموزش داده ایم.

مرحله هشتم: سرو نان برنجی زعفرانی

خب طرز تهیه نان برنج زعفرانی را آموختید، در این مرحله نوبت به سرو نان های برنجی زعفرانی می رسد برای اینکار باید؛نان‌ برنجی زعفرانی را پس از خنک شدن از سینی فر جدا کرده و در ظرف سرو بچینید.

نان برنجی زعفرانی

این نان‌ها به عنوان شیرینی سنتی ایرانی در کنار چای یا قهوه  وشربت زعفرانی بسیار لذت‌ بخش هستند. می‌توانید این نان‌ها را در جعبه‌های زیبا بسته‌بندی کرده و به عنوان هدیه نیز استفاده کنید.

پیشنهاد می شود مقاله مرتبط ما درباره طرز تهیه شربت زعفران را مطالعه کنید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *