مقالات

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی از 0 تا 100

5
(1)

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی، همانجور که می دانید کباب کوبیده یکی از اصلی ترین و محبوب ترین غذا های ایرانی است که در بسیاری از جشن ها و مناسبت ها نقش مهمی دارد. این غذای خوشمزه با ترکیب گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه های معطر تهیه و سپس بر روی ذوغال گذاشته می شود تا پخته شوند.یکی از انواع کباب کوبیده، کوبیده زعفرانی است که با استفاده از زعفران کباب عطر و طعم بی نظیری پیدا می کند. در ادامه این مقاله، طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی را به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح خواهیم داد تا شما به توانید این غذای لذیذ را داخل خانه به راحتی درست کنید.

نحوه تهیه کباب کوبیده

مواد لازم

نام ماده مقدار
گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفندی و گوساله) ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
زعفران ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری
آب لیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری
کره یا روغن به مقدار لازم

نکات مهم در انتخاب مواد

برای تهیه کباب کوبیده زعفرانی نیاز است که مواد را به درستی انتخاب کنید که طعم کباب کوبیده شما بسیار لذیذ باشد. برای مثال،استفاده از گوشت چرخ‌کرده مخلوط (گوسفندی و گوساله) باعث می‌شود کباب شما هم طعم و هم بافت مناسبی داشته باشد. نسبت مناسب معمولاً ۷۰ درصد گوشت گوساله و ۳۰ درصد گوشت گوسفندی است.

همچنین برای استفاده از پیاز نیاز است که پیاز رنده شده را برداشته و آب آن را به خوبی بگیرید تا کباب ها هنگام پخت نریزند. همچنین مواد دیگری که هنگام پخت باید به آن دقت داشته باشید، زعفران است. زعفران یکی از مهم‌ترین مواد در این دستور است که عطر و طعم خاصی به کباب می‌دهد. نیاز است که اقدام به خرید زعفران کرده و آن را به خوبی ساییده و در کمی آب جوش حل کنید تا رنگ و عطر آن به خوبی استخراج شود.

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

در مرحله اول از طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی نیاز است که مواد اولیه را آماده کنید. برای اینکار باید اول از همه پیازها را پوست گرفته و رنده کنید. سپس آب اضافی پیاز را با فشار دست خارج کنید تا گوشت کباب به خوبی به هم بچسبد. این مرحله بسیار مهم است زیرا آب پیاز می‌تواند باعث شود که کباب شما روی سیخ نچسبد و در حین پخت بریزد.

سپس نیاز است که زعفران را در هاون بریزید و خوب بسابید سپس زعفران را به داخل یک ظرف ریخته و مقداری آب جوش بر روی آن بریزید و درب آن را بگذارید تا زعفران به خوبی دم بکشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار

مرحله دوم:محلوط کردن مواد

در این مرحله نیاز است تمامی مواد را همانند طرز تهیه مرغ زعفرانی با یکدیگر مخلوط کنید، برای اینکار نیاز است که گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، زعفران حل شده، نمک، فلفل و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ بریزید و به خوبی ورز دهید تا مواد به طور کامل مخلوط شوند. ورز دادن کافی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث می‌شود مواد به خوبی به هم چسبیده و کباب‌ها به راحتی روی سیخ باقی بمانند.

سپس بعد از اینکه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید باید بگذارید تا مواد استراحت کنند برای اینکار مخلوط گوشت را به مدت 30 الی 60 دقیقه داخل یخچال گذاشته تا مزه مواد به درستی به جسم یکدیگر بروند. این کار باعث شده که طعم کباب بهتر و لذیذ تر شود.

مرحله سوم: سیخ زدن کباب

در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی بعد از استراحت گوشت  نوبت به سیخ زدن گوشت ها می رسد برای اینکار سیخ‌های کبابی را کمی چرب کنید تا کباب به آنها نچسبد. بهتر است از سیخ‌های پهن و تخت استفاده کنید تا کباب به خوبی بر روی سیخ قرار گیرد. سیخ‌های استیل بهترین گزینه هستند.

سپس مقداری از مخلوط گوشت را برداشته و با دست خیس، آن را به شکل یک کنده کوچک درآورید. سپس آن را بر روی سیخ قرار داده و با دست به طور یکنواخت پهن کنید. این مرحله نیاز به دقت و تمرین دارد تا کباب‌ها به شکل یکنواخت و بدون ترک خوردگی روی سیخ قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی

مرحله چهارم:پخت کباب

ذوغال ها را به داخل منقل بریزید و آن ها را روشن کنید. بعد از سفید شدن ذوغال ها نوبت به گذاشتن سیخ ها بر روی منقل می رسد. ذوغال ها را ب طور یکنواخت دور تا دور منقل پخش کنید تا تمامی کباب ها به ثورت همزمان چخته شوند.

سیخ‌های کباب را بر روی منقل قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار آنها را بچرخانید تا همه طرف کباب به طور یکنواخت پخته شود. در انتها می‌توانید کمی کره یا روغن بر روی کباب‌ها بمالید تا طعم و عطر بهتری داشته باشند. زمان پخت کباب‌ها بسته به ضخامت آنها و حرارت زغال‌ها معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

مرحله پنجم: سرو کباب

کباب کوبیده زعفرانی آماده شده را در بشقاب‌های سرو قرار داده و با برنج زعفرانی، سبزیجات تازه و نان داغ سرو کنید. می‌توانید از آب لیمو تازه و گوجه فرنگی کبابی نیز برای تزئین استفاده کنید. این ترکیب‌ها علاوه بر افزایش زیبایی بشقاب، طعم و مزه کباب را نیز تکمیل می‌کنند.

کباب کوبیده زعفرانی

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *