مقالات

طرز تهیه ماهی زعفرانی در خانه به راحتی

4.5
(2)

طرز تهیه ماهی زعفرانی، در خانه به راحتی را قصد داریم، در این مقاله به شما آموزش دهیم. ماهی زعفرانی یکی از خوشمزه ترین غذا های ایرانی است که در اکثر رستوران ها به فروش می رسد.

اما ما در این مقاله قصد داریم که، به شما طرز تهیه ماهی زعفرانی را آموزش دهیم که به راحتی خودتان در خانه اقدام به تهیه ماهی زعفرانی کنید.

مواد لازم برای تهیه ماهی زعفرانی

مواد لازم برای 4 نفر

  • زرد چوبه:مقدار لازم
  • سیر:4 حبه
  • فلفل:مقدار لازم
  • زنجبیل:مقدار لازم
  • ماهی:4 عدد متوسط
  • سرکه:2 لیوان
  • زعفران دم کرده:به مقدار لازم(برای خرید زعفران اصل کلیک کنید.)
  • آب لیمو:8 قاشق غذا خوری
  • نمک:مقدار لازم
  • روغن زیتون:6 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماهی زعفرانی

طرز تهیه ماهی زعفرانی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه ماهی زعفرانی باید در ابتدا شکم ماهی را باز کنید. سپس به خوبی با دستمال ماهی را بشورید، تا ماهی ها کامل تمیز شوند و با استفاده از دستمال ماهی ها را خشک کنید.

برای اینکه ماهی طعم دار شود، با استفاده از سرکه ماهی  ها را ماساژ دهید. از آب لیمو هم می توانید، استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس در این مرحله از طرز تهیه ماهی زعفرانی بعد از اینکه سرکه به جسم ماهی ها رفت. سینی فر را در آورده و با استفاده از روغن آن را چرب کنید.

سپس ماهی را از پشت داخل سینی قرار می دهیم.برای اینکه ماهی ما طعم خوبی بگیرند، دوباره با استفاده از برس و سرکه بر روی ماهی ها سرکه را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه ماهی زعفرانی باید به ماهی حدود 40 دقیقه استراحت بدهید، تا سرکه به خوبی به جسم ماهی ها رود. بعد از اینکه سرکه به جسم ماهی رفت فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم.

سپس نمک به مقدار لازم و روغن زیتون و پودر سیر و زنجبیل و فلفل قرمز و زرد چوبه و آب لیمو را به داخل یک ظرف میریزیم، و آن ها را با هم مخلوط می کنیم.

برای تهیه زعفران دم کرده می توانید از انواع زعفران استفاده کنید، و زعفران خود را دم کنید. زعفران دم کرده را به داخل ترکیبات اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه ماهی زعفرانی شما باید ترکیب به دست آمده را به صورت آرام و با دقت بر روی کل ماهی خود بریزید، تا قشنگ مواد به گوشت ماهی برود و ماهی ها قشنگ طعم دار شود.

طبع زعفران گرم و خشک است که ترکیب شدن آن با ماهی که طبع سردی دارد بسیار  برای افراد می تواند مفید باشد.

مرحله پنجم

سینی ماهی را در فر قرار می دهیم، و حدود 50 دقیقه درون فر می گذاریم . وقتی که 50 دقیقه شد ماهی را از داخل فر در بیاورید و تست کنید، ببینید ماهی  ها پخته شدنه اند یا خیر؟

اگر پخته شده بودند، روی ماهی را روشن کنید، تا ماهی ها طلایی شوند.

ماهی زعفرانی شما آماده است نوشجان.

در این مقاله به شما طرز تهیه ماهی زعفرانی را به بهترین شکل به شما آموزش داده ایم که بتوانید یک ماهی زعفرانی رستورانی را در خانه خودتان به بهترین شکل درست کنید.

در ادامه به شما طرز تهیه ماهی زعفرانی کبابی را آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه ماهی زعفرانی کبابی

مواد لازم برای 8 نفر 

  • ماهی:8 عدد
  • زعفران:به مقدار لازم
  • کره: 100 گرم
  • روغن زیتون:8 قاشق
  • پیاز:دو عدد
  • نمک:به مقدار لازم
  • فلفل: به مقدار لازم
  • آب لیمو:4 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماهی زعفرانی کبابی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه ماهی زعفرانی به روش کبابی در ابتدا ماهی را خوب شسته و استخوان های اضافی ماهی را در آورده و شکم ماهی را از وسط برش دهید و خوب بشورید سپس روغن زیتون را بر روی ماهی ها زده و خوب ماساژ دهید.

مرحله دوم:

سپس در این مرحله بعد از ماساژ دادن روغن زیتون بر دو طرف ماهی پیاز را رنده کرده و آب پیاز را بگرید، و به همراه آبلیمو بر روی ماهی ها بزنید و خوب ماساژ دهید، تا ماهی ها  به خوبی طعم بگیرند، اگر دوست دارید ماهی ها ترش شوند آبلیمو بیشتری استفاده کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله باید نمک و فلفل را به همراه زعفران دم کرده به ماهی ها اضافه کنید، و خوب ماهی ها را ماساژ دهید. تا زعفران به تمامی بخش های ماهی برسد.

سپس ماهی را به داخل یخچال می گذاریم پیشنهاد می شود برای تهیه ماهی زعفرانی کبابی ماهی ها را از شب قبل طعم دار کنید، تا مواد به جسم ماهی ها روند.

مرحله چهارم:

در این مرحله از طرز تهیه ماهی زعفرانی کبابی ذوغال ها را روشن کرده و با استفاده از دو عدد سیخ ماهی ها را از دو طرف سیخ بزنید، و بر روی ذوغال ها بگذارید تا کباب شوند نیازی به باد زدن ماهی ها نیست زیرا گوشت ماهی زود میسوزد.

در هنگام سرو می توانید از کره هم استفاده کنید، ماهی زعفرانی کبابی شما آماده است نوشجان.

طرز تهیه ماهی زعفرانی به روش سنتی

مرحله اول:

قبل از اینکه مرحله اول از طرز تهیه ماهی زعفرانی به روش سنتی را به شما آموزش دهیم. اول از همه در مورد روش سنتی به شما توضیح خواهیم داد.

روش سنتی هم تقریبا می توان بگوییم همانند روش اول است. اما این روش بسیار خوشمزه تر خواهد بود.

مرحله دوم:

در مرحله دوم از طرز تهیه ماهی زعفرانی به روش سنتی، باید اقدام به خرید زعفران اصل و با کیفیت کنید، سپس اقدام به دم کردن زعفران کنید،  و به یک کنار بگذارید تا در مراحل بعدی از آن استفاده کنید.

ماهی ها را برداشته و انتها و سر ماهی را با استفاده از چاقو جدا کنید، و اقدام به تمیز کردن و شست شو ماهی ها کنید، دقت داشته باشید ماهی ها را به خوبی تمیز کنید.

مرحله سوم:

حالا در این مرحله نیاز است که، یک ظرف را بردارید، و نصف ظرف خود را پر از آب لیمو ترش کنید، و زعفران دم کرده را به همراه روغن مایع و نمک و فلفل و زردچوبه، به داخل ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله چهارم:

بعد از ترکیب کردن مواد بالا با یکدیگر نیاز است.که، ماهی ها را به مدت یک شب تا صبح داخل مواد قرار دهیم. و ماهی ها را در یخچال قرار دهید، و با استفاده از یک پلاسیک روی ظرف را بپوشانید.

مرحله پنجم:

سپس در این مرحله از طرز تهیه ماهی زعفرانی به روش سنتی نیاز است که، که بعد از اینکه ماهی ها را در یخچال قرار دادید، اقدام به سرخ کردن آنها کنید.

یک ماهیتابه را برداشته و به داخل آن روغن سرخ کردنی را اضافه کنید، و زیر ماهیتابه را روشن کنید، تا روغن در ماهیتابه داغ شود.

هنگامی که قصد دارید ماهی ها را به ماهیتابه اضافه کنید، باید یک ظرف آرد کنارتان باشد، که زمانی که قصد اضافه کردن ماهی ها را به ماهیتابه داشتید، ماهی ها را در آرد بزنید و همه جای ماهی را پر از آرد کنید، و بعد به داخل ماهیتابه قرار دهید.

استفاده از آرد باعث خوشمزه تر شدن ماهی زعفرانی خواهد شد، ماهی زعفرانی شما آماده است. نوشجان.

کلام آخر

در این مقاله به شما طرز تهیه ماهی زعفرانی را به سه روش به شما توضیح داده ایم، روش اول سرخ شده و روش کبابی و روش سنتی را به شمه آموزش داده ایم.

اما برای خوشمزه تر شدن ماه هم سعی کنید، از زعفران اصل استفاده کنید. هم مواد را از شب قبل به داخل مواد لازم قرار دهید، تا ماهی بسیار خوشمزه شود.

پیشنهاد می شود مقاله های مرتبط ما برای تهیه دسر زعفرانی و ژله زعفرانی را مطالعه کنید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه ماهی زعفرانی در خانه به راحتی

  1. مهدی گفت:

    بسیار عالی رفتم که یک ماهی زعفرانی خوشمزه را درست کنم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      نوشجان

  2. مهسا گفت:

    ماهی زعفرانی خیلی خوشمزه است خیلی ممنون از شما

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  3. محمد گفت:

    واقعا ماهی زعفرانی یک ترکیب بسیار خوشمزه است خیلی ممنونم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      نوشجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *