مقالات

هزینه و در آمد کشت زعفران گلخانه ای در سال 1403

3.3
(3)

هر کسی که قصد دارد، اقدام به کاشت زعفران در گلخانه کند، باید از هزینه ها و در آمد کشت زعفران گلخانه ای مطلع باشد. برای کاشت زعفران در گلخانه نیاز نیست، که برای خودتان این موضوع را پیچیده کنید، زیرا کاشت زعفران گلخانه ای روش سختی نیست و می توان به خوبی و به راحتی انجام گیرد.

اما همه افراد قبل از اینکه به سراغ کاری بروند، ار هزینه آن کار باید مطلع شوند، در ادامه این مقاله سعی داریم، به شما هزینه و در آمد کشت زعفران گلخانه را آموزش دهیم. پس تا آخر این مقاله همراه زاگرس زعفران باشید.

هزینه و در آمد کشت زعفران گلخانه ای

برای اینکه بتوانیم کاشت زعفران در گلخانه را انجام دهیم. نیاز است با هزینه و در آمد کاشت زعفران در گلخانه آشنا شویم. در ادامه به شما هزینه های راه اندازی یک گلخانه 100 متری برای کاشت زعفران را آموزش می دهیم.

در آمد کشت زعفران گلخانه ای

هزینه هایی که برای کشت زعفران در گلخانه را که برای شما لیست کرده ایم، کاملا حدودی بوده است. و هیچ تضمینی بابت این هزینه ها داده نمیشود زیرا روز به روز قیمت ها افزایش خواهند داشت.

شما در این باره به علت تورم بالا می توانید ، با مشاوران ما تماس بگرید، و با استفاده از مشورت با آنها بتوانید اقدام به تهیه یک گلخانه زعفران کنید، با استفاده از اینکه شما کشت زعفران در گلخانه را انجام دهید، دیگر نیازی نیست اقدام به خرید زعفران کنید، زیرا می توانید در آمد خوبی هم از این مورد داشته باشید.

هزینه کشت زعفران گلخانه ای

برای کشت زعفران در گلخانه در ادامه به شما هزینه گلخانه 100 متری را  آموزش می دهیم. اما هزینه برای کاشت زعفران در گلخانه در سال 1403 حدود 200 الی 250 میلون تومان نیاز به سرمایه خواهد بود.

این موارد به صورت کلی بود، اما بستگی به شما دارد، که از چه دستگاه هایی استفاده کنید، که منجر به کاهش هزینه ها شود.

1)خرید پیاز زعفران برای گلخانه

یکی از مهم ترین هزینه ها برای راه اندازی کاشت زعفران در گلخانه، اقدام به خرید پیاز زعفران است. برای اینکه گلخانه 100 متری خودمان را راه اندازی کنیم.حداقل نیاز به 6 تن پیاز زعفران است.

هزینه کشت زعفران گلخانه ای

که هزینه خرید پیاز زعفران برای گلخانه، حدود 170 میلون تومان خواهد بود. برای تهیه پیاز زعفران می توانید، از اوایل خرداد تا اوایل شهریور اقدام به خرید پیاز زعفران کنید.

هرچه از پیاز درست استفاده کنید، هم برای گلدهی زعفران بهتر است. هم باید هزینه زیاد تری باید پرداخت کنید،اما به دلیل اینکه پیاز زعفران یک عامل بسیار مفید، برای کاشت زعفران می باشد باید اقدا به خرید زعفران درشت کنیدم

انواع تجهیزات گلخانه

برای کشت زعفران در گلخانه نیاز به تجهیزات مختلف است. برای مثال برای تعمین رطوبت گلخانه نیاز به تجهیزات است. یا برای جوانه زنی نیاز به تجهیزات است.

حتی برای آماده سازی گلخانه، باید اقدام به خرید قفسه هایی کنید، که پیاز های زعفران بر روی آنها قرار بگیرند،انواع مختلفی از این تجهیزات موجود است اما هزینه این تجهیزات برای گلخانه حدود 50 میلون تومان خواهد شد.

این تجهیزات برای راه اندازی گلخانه عبارتند از:

  • دستگاه رطوبت ساز
  • بخاری
  • کولر
  • دستگاه برای کنترل دما
  • فن
  • قفسه

آبیاری و کود دهی

برخی دیگر از هزینه هایی که برای کشت در گلخانه باید انجام بگیرد، آبیاری زعفران و کود دهی زعفران است. هزینه های آبیاری بستگی منطقه ای که پیاز زعفران در آن رشد کرده است دارد. اگر منطقه پر بارش بوده باشد. نیازی به آبیاری بسیار سنگین نخواهد بود.

اما برای کود دهی زعفران، نیاز است. که با استفاده از مشورت از مهندسان اقدام به یک جدول کود دهی زعفران کنید، برای این دو موضوع نیازی نیست. هزینه های زیادی را انجام دهید.

در آمد کشت زعفران گلخانه ای

در مورد هزینه کشت زعفران در گلخانه به شما توضیح داده ایم. اما حال قصد داریم، در مورد در آمد کشت زعفران گلخانه ای را به شما توضیح دهیم.

برای اینکه بتوانید در آمد خوبی را از کشت زعفران گلخانه ای کسب کنید، باید این دو مورد را به خوبی انجام دهید. کشت زعفران با کیفیت،برداشت پیاز تاکثیر شده.

با خرید پیاز زعفران درشت و با کیفیت، می توانید هم محصول بسیار با کیفیتی را برداشت کنید، هم با استفاده از تکثیر شدن پیاز های زعفران، به غیر از فروش زعفران، اقدام به فروش پیاز زعفران هم کنید.

در آمد فروش زعفران گلخانه ای

کشت اول:

در مورد در آمد کشت زعفران زعفران گلخانه ای باید گفت؛ که در سال اول و دوم با یکدیگر متفاوت هستند.

اما در سال اول، اگر اقدام به خرید پیاز زعفران با کیفیت، و اقدام به تهیه کود های مناسب و دستگاه های مناسب کرده باشید، حدود 6الی 8 کیلو گرم در یک گلخانه 100 متری، به شما زعفران می دهد.

کشت دوم:

در سال دوم کشت زعفران در گلخانه و بعد تر با اضافه شدن به وزن پیاز زعفران، و اضافه شدن پیاز زعفران منجر به برداشت زعفران بیشتر خواهد شد.

در آمد کشت زعفران گلخانه ای در سال های دوم به بعد، اگر حدود 5 الی 4 تن پیاز زعفران داشته باشید، تقریبان 6 الی 11 کیلو گرم زعفران به شما خواهد داد.

بعد از دو سال بعد از کشت زعفران در گلخانه، با در آمد کشت زعفران گلخانه ای تمامی هزینه هایی که در سال اول برای کشت زعفران در گلخانه را انجام داده اید، برخواهد گشت.

در آمد کشت زعفران گلخانه ای به صورت خلاصه

نوع هزینه / درآمد مبلغ (تومان)
ساخت گلخانه 100,000,000
خرید پیاز زعفران 50,000,000
سیستم آبیاری 20,000,000
کود و سموم 10,000,000
نیروی کار 30,000,000
انرژی 15,000,000
نگهداری و تعمیرات 10,000,000
کل هزینه‌ها 235,000,000
فروش زعفران 500,000,000
فروش محصولات جانبی 50,000,000
کل درآمدها 550,000,000
سود خالص 315,000,000

در آمد پیاز زعفران گلخانه ای

یک دیگر از روش هایی که می توانید، با استفاده از آن در آمد کشت زعفران گلخانه ای خود را چند برابر کنید، فروش پیاز زعفران است. اگر ما اقدام به خرید پیاز های زعفران درشت و با کیفیت کنیم، هر ساله پیاز های زعفران تکثیر یافته، و شما می توانید، با فروش پیاز زعفران در آمد کشت زعفران گلخانه ای خود را چند برابر کنید.

مزایا کشت زعفران گلخانه‌ای

کنترل بهتر شرایط محیطی

یکی از مزایا کاشت زعفران در گلخانه کنترل بهتر شرایط محیطی است. کشت زعفران در گلخانه امکان کنترل دقیق شرایط محیطی مانند دما، رطوبت و نور را فراهم می‌ کند. این کنترل باعث افزایش کیفیت و کمیت محصول نهایی می‌شود. با استفاده از تکنولوژی‌ های پیشرفته می‌ توان شرایط بهینه را برای رشد زعفران فراهم کرد و از تاثیرات منفی عوامل خارجی جلوگیری کرد.

کاهش خطرات طبیعی

کشت گلخانه‌ای می‌تواند زعفران را از آسیب‌های طبیعی مانند سرمازدگی، بادهای شدید و باران‌های شدید محافظت کند. این امر باعث کاهش خسارات و افزایش بهره‌ وری می‌شود. در محیط گلخانه، می‌توان به راحتی از گیاهان در برابر حمله آفات و بیماری‌ها نیز محافظت کرد.

بهره‌وری بیشتر

در کشت زعفران در گلخانه‌، می‌توان از فضای کمتری برای تولید مقدار بیشتری زعفران استفاده کرد. این روش باعث افزایش بهره‌ وری و سود آوری می‌شود. به علاوه، در محیط گلخانه می‌توان زعفران را در فصول مختلف سال کشت کرد و به این ترتیب تولید پیوسته‌ ای داشت.

کلام آخر

در این مقاله به شما در مورد هزینه کاشت زعفران در گلخانه و در مورد در آمد کشت زعفران گلخانه ای را به صورت کامل به شما توضیح داده ایم. اما نکته بسیاری مهمی که باید به آن دقت کنید تمامی هزنیه های گفته شده تخمینی بوده است. و ممکن است به علت تورم قیمت ها بالا روند. اما به طور کلی برای کاشت زعفران گلخانه ای سعی کنید، اقدام به خرید تجهیزات خوب، و اقدام به خرید پیاز های با کیفیت کنید.

چون پیاز و دستگاه ها بر روی کیفیت زعفران تاثیر مستقیم خواهند داشت.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *