مقالات

آیا افزایش میل جنسی با زعفران واقعیت دارد؟

0
(0)

آیا افزایش میل جنسی با زعفران واقعیت دارد؟

آیا افزایش میل جنسی با زعفران واقعیت دارد؟ همانجور که می دانید، زعفران به عنوان یکی از گران‌ ترین و با ارزش‌ترین ادویه‌های جهان، قرن‌ها است که به عنوان یک داروی سنتی در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از خواص منسوب به زعفران افزایش میل جنسی است. اما آیا این ادعا پایه علمی دارد؟ و اینکه آیا امکان افزایش میل جنسی با زعفران جود دارد؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

افزایش میل جنسی با زعفران واقعیت دارد؟

آیا افزایش میل جنسی با زعفران واقعیت دارد؟ همانجور که می دانید زعفران در زعفران قدیم بسیار استفاده می شده است بسیاری از افراد به دلیل خواص های متعدد زعفران به صورت روزانه زعفران مصرف می کردند

. زعفران در طول تاریخ به عنوان یک محرک جنسی و داروی تقویت کننده میل جنسی استفاده می شده است. در تمدن‌های باستانی مصر، یونان و روم، زعفران به عنوان یک عنصر مهم در مراسم‌های مذهبی و پزشکی جایگاه ویژه‌ای داشت. این ادویه حتی در برخی از متون کهن به عنوان گل عشق معرفی شده است.

تنها نکته مهمی که در این باره باید بدانید استفاده از زعفران اصل و با کیفیت است که برای خرید زعفران اصل می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

بررسی‌های علمی در مورد زعفران و میل جنسی

تحقیقات علمی در سال‌های اخیر به بررسی اثرات زعفران بر میل جنسی پرداخته‌اند. برخی از این تحقیقات نشان داده‌اند که زعفران می‌تواند اثرات مثبتی بر میل جنسی داشته باشد. در ادامه چند مطالعه ای که بر روی گیاه زعفران در باره اثرات آن بر روی میل جنسی انجام گرفته است را به شما توضیح خواهیم داد.

استفاده بیش از حد از زعفران می تواند عوارض زعفران برای مردان را به همراه داشته باشد که در یک مقاله مجزاء به این موضوع پرداخته شده است.

مطالعه تعداد شرکت‌کنندگان مدت زمان میزان مصرف زعفران نتایج
مطالعه 1 (2012) 38 مرد 10 روز 200 میلی‌گرم روزانه بهبود قابل توجه در عملکرد جنسی
مطالعه 2 (2013) 25 زن 4 هفته 30 میلی‌گرم روزانه افزایش قابل توجه میل جنسی
مطالعه 3 (2016)  52 زن  4 هفته  15میلی‌گرم روزانه  افزایش میل جنس

افزایش میل جنسی با زعفران

مطالعه 1: در یک مطالعه که در سال 2012 منتشر شد، 38 مرد با اختلال نعوظ مورد بررسی قرار گرفتند. گروهی از آن‌ها روزانه 200 میلی‌گرم زعفران مصرف کردند. نتایج نشان داد که پس از 10 روز، بهبود قابل توجهی در عملکرد جنسی این افراد مشاهده شد.

مطالعه 2: در یک مطالعه دیگر که در سال 2013 انجام شد، 25 زن با اختلال میل جنسی مورد بررسی قرار گرفتند. گروهی از آن‌ها روزانه 30 میلی‌گرم زعفران مصرف کردند. پس از 4 هفته، میل جنسی این زنان به طور قابل توجهی افزایش یافت.

مطالعه 3: در سال 2016، یک مطالعه مشابه بر روی 52 زن با اختلال میل جنسی ناشی از داروهای ضد افسردگی انجام شد. نتایج این مطالعه نیز نشان داد که زعفران می‌تواند میل جنسی را در این زنان افزایش دهد.

پزیشنهاد می شود مقاله مرتب ما در باره خواص زعفران برای سرما خوردگی را حتما مطالعه کنید.

نحوه مصرف زعفران

برای استفاده از زعفران به عنوان یک تقویت کننده میل جنسی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • دم کرده زعفران:  برای اینکار نیاز است که مقداری زعفران را  به داخل یک لیوان بریزید و آب جوش را به داخل لیوان اضافه کنید و سپس بعد از دم کشیدن زعفران آن را میل کنید.
  • اضافه کردن به غذا: زعفران را به غذاهای مختلف اضافه کنید. این روش نه تنها میل جنسی را افزایش می‌ دهد بلکه طعم و عطر دلپذیری به غذا می‌بخشد.
  • کپسول‌های زعفران: در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های گیاهان دارویی، کپسول‌های زعفران موجود است که می‌توانید با استفاده از مشورت پزشک از آن‌ ها استفاده کنید.

علاوه بر اینکه زعفران می تواند بر روی افزایش میل جنسی تاثیر گذار باشد می توان از زعفران برای پریودی هم استفاده کرد که در یک مقاله مجزا به شما این موضوع را آموزش داده ایم.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *