مقالات

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی از 0 تا 100

0
(0)

مشکوفی زعفرانی

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی، مشکوفی زعفرانی یکی از دسر های بسیار پرطرفدار به حساب می آید که طعم بسیار لذیذی هم نیز دارد.در واقعیت مشکوفی یکی از دسر های مازندران است. مشکوفی طعمی مثل دنت زعفرانی دارد که بیشتر در ماه رمضان و در افطار سرو می شود.

مشکوفی را می توان در طعم های مختلف درست کرد،هموچون زعفرانی ، کاکائویی، و وانیلی اما بسیاری از افراد طعم زعفرانی مشکوفی را دوست دارند زیرا استفاده از زعفران در مشکوفی باعث بالا رفتن عطر و طعم آن خواهد شد و سر انجام باعث لذیذ تر شدن آن خواهد شد.

در ادامه این مقاله همراه زاگرس زعفران باشید تا طرز تهیه مشکوفی زعفرانی را از 0 تا 100 به شما آموزش دهیم.

نحوه تهیه  دسر مشکوفی

مواد لازم:

 مواد لازم مقدار مورد نیاز
گلاب 4 قاشق غذا خوری
شکر 6 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده به مقدار مور نیاز
نشاسته گل 5 قاشق غذا خوری
کره 50 گرم
شیر 3 لیوان

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه مشکوفی زعفرانی نیاز است، که اقدام به دم کردن زعفران کنید و به یک کنار بگذارید تا به خوبی دم بکشد. سپس نیاز است که شیر سرد را به داخل یک ظرف بریزید و نشاسته گل را به داخل آن اضافه کنید.

مرحله دوم:

بعد از اضافه کردن نشاسته گل به داخل شیر باید خوب نشاسته گل را هم بزنید تا با شیر به خوبی ترکیب شود. سپس نیاز است که مواد را از یک صافی رد کنید تا اگر نشاسته ای در شیر حل نشده باشد در صافی بماند. سپس نیاز است که مواد را به داخل یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. هنگامی که قابلمه بر روی حرارت هست نیاز است که مواد را به آرامی هم بزنید تا نشاسته به صورت گلوله در نیاید.

سپس همانطور که در حال هم زدن هستید نیاز است که شکر را به داخل مواد اضافه کنید و با یکدیگر ترکیب کنید.

به غیر از تهیه مشکوفی شما می توانید اقدام به تهیه ژله زعفرانی و دسر زعفرانی کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله از طرز تهیه مشکوفی زعفرانی باید زعفران و گلاب را به داخل مواد اضافه کنید. اگر قصد دارید مشکوفی کاکائویی تهیه کنید می توانید از کاکائو استفاده کنید.

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی

در مرحله آخر هم نیاز است که کره را به همراه وانیل به داخل مواد اضافه کنید و مواد را از روی حرارت برداشته و به داخل لیوان بریزید می توانید مواد را به داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند سپس میل کنید.

برای خوشمزه تر شدن مشکوفی می توانید اقدام به خرید زعفران اصل از زاگرس زعفران کنید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *