مقالات

درآمد کشت زعفران در منزل دروغ و حقیقت هایی که باید بدانید!

0
(0)

کشت زعفران در خانه چه قدر در آمد دارد؟ در آمد کشت زعفران در منزل و در خانه چه قدر است؟ آیا اگر اقدام به کاشت زعفران در منزل کنیم سودی برای ما دارد؟ تمامی این سوالات برای کسانی پیش می آید، که قصد دارند اقدام به کشت زعفران در خانه کنند.در ادامه این مقاله از زاگرس زعفران قصد داریم به شما در آمد کشت زعفران در منزل را توضیح دهیم.

در ادامه تجربه برخی از افرادی که اقدام به کشت زعفران در منزل کرده اند را مطالعه می کنیم.

تجربه کشت زعفران در خانه

در ادامه تجربه شخصی یکی از دوستان بنده که اقدام به کشت زعفران در خانه کرده است، را با هم مطالعه می کنیم. من همیشه عاشق گل و گیاه بودم، و اگر شما باغچه خانه ما را نگاه کنید، پر از گل و گیاه است،پ. و همیشه این کار را ادامه می دهم چون واقعا عاشق این کار هستم.

در آمد کشت زعفران در خانه

یک روز به دلیل بالا رفتن قیمت زعفران دوست نداشتم دیگر اقدام به خرید زعفران کنم.به همین دلیل به سرم زد خودم اقدام به کشت زعفران در خانه کنم. با آشنا ها که داشتم در این مورد صحبت می کردم. همه گفتن چی! مگه میشه اقدام به کشت زعفران در خانه کرد؟

خلاصه تمامی افراد گفتن نه تو نمیتونی زعفران کاشتن خیلی سخته و از این حرفا ولی من توجه نکردم، و به مسیرم ادامه دادم. اول از همه اقدام به خرید پیاز زعفران کردم. پیاز های زعفران را کاشتم، ولی شاید باورتون نشه ولی هیچ کدوم یک از آن پیاز های زعفران گل ندادند، لحظه خیلی بدی بود.

با مشاوران تیم زاگرس زعفران تماس گرفتم کلی ازم سوال پرسیده اند که من تمامی آن کار ها را درست و صحیح انجام داده بودم. اما در آخر مکالمه که خیلی نا امید شده بودم بهم گفتن شاید دور اقدام به کشت زعفران کردی.

من مقاله ای که خوانده بودم را اشتباه متوجه شده بودم در فصل برداشت زعفران اقدام به کاشت زعفران کرده بودم. که من دور اقدام به کشت زعفران کرده بودم به همین دلیل بود که پیاز های زعفران هیچ کدوم گل نداده بودند.

در آمد کاشت زعفران در منزل

برای متوجه شدن میزان در آمد کشت زعفران در خانه باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت، که برای جلوگیری از طولانی شدن این مقاله با استفاده از شرایط معمولی و حرفه ای در آمد کاشت زعفران در منزل را برسی خواهیم کرد.

درآمد کشت زعفران  در منزل برای کسانی که 100 کیلو پیاز زعفران کاشته اند.

  • بین 350 تا 500 گرم زعفران خشک به دست می آورند.

با کاشت زعفران زعفران در منزل نه تنها می توانید اقدام به فروش زعفران کنید، بلکه با تاکثیر کردن پیاز زعفران می توانید، یک در آمد جدا گانه داشته باشید، و با یک تیر دو نشان بزنید.اما تنها می توانید، تا 7 سال اقدام به برداشت زعفران در آن خاک کنید، و در سال های بعد باید پیاز های زعفران را جابه جا کنید.

اگر شما زیر 40 یا 50 کیلو زعفران بکارید، هیچ در آمدی برای شما نخواهد داشت و تنها برا مصرف روزانه شما مفید خواهد بود.

به طور کلی در آمد کت زعفران در منزل عبارتند از:

متراژ کاشت (متر مربع) تولید زعفران (گرم) درآمد تقریبی (تومان)
10 100 1,000,000
50 500 5,000,000
100 1000 10,000,000

مزایای کشت زعفران در منزل

  • سرمایه‌گذاری کم: کشت زعفران به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد.
  • فضای کم: امکان کشت زعفران در فضای کوچک مانند حیاط یا پشت‌ بام وجود دارد.
  • درآمد بالا: زعفران به دلیل قیمت بالای خود می‌تواند درآمد قابل توجهی ایجاد کند.
  • کارآفرینی خانگی: این کسب و کار می‌تواند به عنوان یک شغل خانگی مناسب برای اعضای خانواده باشد.

مراحل کشت زعفران در منزل

  1. تهیه پیاز زعفران: خرید پیازهای با کیفیت و سالم.
  2. آماده‌سازی خاک: آماده کردن خاک با افزودن کودهای مناسب.
  3. کاشت پیازها: کاشت پیازها در عمق و فاصله مناسب.
  4. آبیاری: آبیاری منظم ولی کم.
  5. برداشت زعفران: جمع‌آوری گل‌های زعفران در فصل برداشت.

مقایسه درآمد زعفران با دیگر محصولات خانگی

در مقایسه زعفران با دیگر محصولات خانگی مانند سبزیجات، زعفران به دلیل قیمت بالا و تقاضای جهانی، درآمد بیشتری را فراهم می‌کند. هرچند که کشت زعفران به زمان و دقت بیشتری نیاز دارد، اما بازدهی اقتصادی آن بسیار بالاتر است.

نتیجه‌گیری

کشت زعفران در منزل می‌تواند به عنوان یک فرصت شغلی مناسب با سرمایه‌گذاری کم و درآمد بالا مطرح شود. با رعایت نکات و مراحل کشت، می‌توان از این گیاه ارزشمند در امد بالایی کسب کرد و به عنوان یک منبع درآمد پایدار به آن نگریست.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *