مقالات

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب از 0 تا 100

0
(0)

مرغ را می توانید، به روش های مختلفی درست کنید، اما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب را به صورت کامل به شما آموزش دهیم. خورشت مرغ زعفرانی آبدار یکی از خوشمزه ترین غذا ها به حساب می آید. که بسیاری از افراد نمیتوانند در خانه اقدام به تهیه این خورشت خوشمزه کنند که در ادامه طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه تهیه مرغ زعفرانی آبدار

مواد لازم:

  • مرغ: 8 تکه
  • زعفران:به مقدار لازم
  • فلفل دلمه ای:2 عدد
  • پیاز:3 عدد
  • هویج:2 عدد
  • ربع گوجه فرنگی:2 قاشق غذا خوری
  • روغن: به مقدار مورد نیاز
  • آب:5لیوان
  • دارچین: نوک قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل، و زردچوبه:به مقدار مور نیاز

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب

مرحله اول: آماده سازی مرغ

در مرحله اول از طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار، نیاز است همانند طرز تهیه مرغ زعفرانی در ماهیتابه اول از همه اقدام به شست و شو و تمیز کردن مرغ ها کرده و اقدام به سرخ کردن مرغ ها کنید. نیاز نیاز بیش از حد مرغ ها را سرخ کنید، تنها نیاز است که مرغ ها را تف داده باشید. که رنگ مرغ ها طلایی شود.

مرحله دوم: دم کردن زعفران

در این مرحله باید اقدام به خرید زعفران اصل کرده و آن را دم کنید. زعفران دم کرده را به یک گوشه بگذارید تا کاملاً آماده استفاده شود.

مرحله سوم: تهیه مواد اولیه

بعد از سرخ شدن مرغ های زعفرانی نیاز است، که یک ظرف برداشته و پیاز ها را به صورت نگینی خورد کرده و بگذارید کمی سرخ شوند. بعد از اضافه کردن پیاز ها هویج ها را به همراه فلفل دلمه خرد کرده و به داخل ظرف اضافه کنید و کمی تف دهید. ربع گوجه را به همراه نمک، فلفل، و زردچوبه را به داخل مواد اضافه کنید.

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار

در این مرحله نیاز است که خوب مواد را تف دهید تا ربع با روغن مخلوط شود.حالا نیاز اس، مرغ هایی که در مرحله اول سرخ کرده بودیم را به داخل مواد اضافه کنید. و به صورت کامل مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس نیاز است که آب را به داخل مواد اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. تا مرغ به خوبی پخته شود.

آیا دوست دارید، خودتان در خانه اقدام به تهیه نبات کنید؟ زاگرس زعفران در یک مقاله مجزاء طرز تهیه نبات زعفرانی را به شما آموزش داده است.

مرحله چهارم: ترکیب مواد

در این مرحله از طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب، نیاز است که بعد از پخته شدن مرغ ها زعفران دم کرده ای را به همراه کمی دارچین که در مرحله دوم درست کردیم را به داخل مواد اضافه کنید. نیاز است که بعد از اضافه کردن زعفران دم کرده و دارچین دوباره حدود 1 ساعت درب قابلمه را بگذارید تا خورشت قشنگ جا بیفتد. بعد از گذشت زمان مرغ زعفرانی آبدار شما با رب آماده است، نوشجان.

نحوه تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب

پیشنهاد ویژه

آیا تا به حال اقدام به تهیه دسر زعفرانی با شیر کرده اید، پیشنهاد می شود یک بار هم که شده اقدام به تهیه این دسر خوشمزه کنید.

نکات مهم در تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب

  • استفاده از زعفران اصل: برای داشتن طعم و رنگ عالی، از زعفران اصل استفاده کنید.
  • تنظیم مقدار نمک و ادویه: مقدار نمک و ادویه‌ها را بر اساس ذائقه خود تنظیم کنید.
  • استفاده از مرغ تازه: استفاده از مرغ تازه باعث بهتر شدن طعم غذا می‌شود.

سرو خورشت مرغ زعفرانی آبدار

خورشت مرغ زعفرانی آبدار را می توانید،همراه با یک برنج زعفرانی خوشمزه میل کنید. این خورشت به دلیل استفاده از زعفران و دارچین، عطر و طعم بسیار دلپذیری دارد که مطمئناً مورد پسند خانواده و مهمانان شما قرار خواهد گرفت.

سوالات متدوال

آیا می‌توان از سبزیجات دیگری برای طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار استفاده کرد؟

بله، شما می‌توانید هنگام تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب بسته به ذائقه خودتان از سبزیجات دیگری مانند سیب‌زمینی یا نخود فرنگی نیز استفاده کنید.

چگونه می‌توان زعفران دم کرده را بهتر آماده کرد؟

برای  اینکه بتوانید به بهترین شکل اقدام به دم کردن زعفران کنید می توانید، از آب جوش استفاده کنید و زعفران را در یک ظرف دربسته قرار دهید تا عطر و رنگ آن به خوبی آزاد شود. از روش دم کردن زعفران با یخ هم نیز می توانید استفاده کنید.

آیا می توان بدون رب اقدام به طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار کرد؟

بله، اگر تمایل دارید می‌توانید رب گوجه فرنگی را حذف کنید و اقدام به طرز تهیه مرغ زعفران آبدار بدون رب کنید و به جای آن از کمی لیموترش یا نارنج استفاده کنید تا طعم متفاوتی به خورشت بدهید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار با رب به صورت کامل و مرحله به مرحله آموزش داده شد. با استفاده از این دستور، می‌توانید یک خورشت خوشمزه و معطر را در خانه تهیه کنید که هم برای خانواده و هم برای مهمانان شما لذت‌ بخش خواهد بود. استفاده از زعفران اصل، مرغ تازه و رعایت نکات ذکر شده، کلیدهای اصلی برای داشتن یک غذای عالی هستند. امیدواریم این دستور غذا را امتحان کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *