مقالات

طرز تهیه میلک شیک زعفرانی به دو روش

0
(0)

طرز تهیه میلک شیک زعفرانی به دورش ساده و با بستنی، هرچه به فصل تابستان نزدیک تر می شویم، روزها گرم تر و گرم تر خواهند شد. و بسیاری از افردا دچار گرما زدگی می شوند.

میلک شیک زعفران یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و خوشمزه است، که اگر با زعفران ترکیب شود. طعم بسیار لذیذی را خواهد داشت. با خوردن میلک شیک زعفرانی، می توان از گرما زدگی در فصل تابستان جلوگیری کرد.

در ادامه این مقاله به شما عزیزان، طرز تهیه میلک شیک زعفرانی را آموزش می دهیم، تا بتوانید به راحتی در خانه اقدام به تهیه یک میلک شیک خوشمزه کنید.

تهیه میلک شیک زعفرانی ساده

مواد لازم:

  • شیر:یک لیوان
  • زعفران زاگرس زعفران: به مقدار مورد نیاز
  • گلاب: 2 قاشق
  • هل:به مقدار لازم

طرز تهیه ملیک شیک زعفرانی ساده

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه میلک شیک زعفرانی، نیاز است. اقدام به خرید زعفران اصل کنید. بعد از اینکه اقدام به خرید زعفران با کیفیت کردید، نیاز است. که زعفران را دم کنید.

 طرز تهیه میلک شیک زعفرانی

برای دم کردن زعفران می توانید، از دو روش استفاده کنید.

روش اول: روش اول برای دم کردن زعفران، دم کردن زعفران به روش آب جوش نام دارد. برای دم کردن زعفران با استفاده از آب جوش، نیاز است. زعفران را در هاون ریخته و اقدام به ساییدن زعفران کنید.

بعد از ساییدن زعفران، زعفران ساییده شده را به داخل یک ظرف بریزید، و آب جوش را به داخل ظرف اضافه کنید. سپس ظرف را بر روی کتری قرار دهید، تا زعفران دم بکشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت زعفران

روش دو: این روش برای دم کردن زعفران، دم کردن زعفران با یخ نام دارد.

برای اینکار نیاز است که اقدام به ساییدن زعفران کنید، زعفران را به داخل یک ظرف قرار دهید. و یخ را بر روی زعفران ها بگذارید، سپس آب جوش را اضافه کنید. تا زعفران دم بکشد.

مرحله دوم:

بعد از دم کردن زعفران یا یکی از روش های بالا انجام شد.نیاز است، که زعفران دم کرده را به همراه شیر، گلاب، و هل را به داخل یک ظرف بریزید. و با یکدیگر مخلوط کنید.

میلک شیک زعفران خود را درکنار کیک زعفرانی خیس میل کنید.

مرحله سوم:

بعد از ترکیب کردن مواد با یکدیگر، مواد را به همراه یخ به داخل لیوان اضافه کنید. سپس با استفاده از پودر پسته و شکالات میلک شیک را تزئین کنید.

میلک شیک زعفرانی شما آماده است، نوشجان.

تهیه میلک شیک زعفران با بستنی

مواد لازم:

  • شیر:یک لیوان
  • زعفران زاگرس زعفران: به مقدار مورد نیاز
  • گلاب: 2 قاشق
  • هل:به مقدار لازم
  • بستنی:نصف لیوان

طرز تهیه میلک شیک زعفرانی با بستنی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه میلک شیک زعفران نیاز است که اقدام به دم کردن زعفران کنید. برای اینکار نیاز است که زعفران را به داخل هاون بریزید و زعفران را بسابید سپس نیاز است که زعفران را به روش یخ دم کنید.

برای اینکار مقداری یخ را به داخل ظرف ریخته و زعفران سابیده شده را به داخل آن اضافه کنید. بعد از اینکه کمی از یخ ها آب شد و زعفران از خودش رنگ پس داد  نیاز است که آب جوش را به داخل ظرف بریزید تا به زعفران شوک وارد شود و رنگ بهتری از خودش پس بدهد.

می توانید از روش دم کردن زعفران با آب جوش استفاده کنید، که در بالا به شما این موضوع را آموزش داده ایم.

مرحله دوم:

بعد از دم کردن زعفران، باید گلاب را به همراه شیر و بستنی و زعفران دم کرده و هل به داخل مخلوط کن بریزید و آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید. می توانید برای شیرین تر شدن از شکر و عسل هم نیز استفاده کنید.

و در مرحله آخر برای سرو میلک شیک زعفران خود نیاز است که به داخل یک لیوان چند عدد یخ بریزید و میلک شیک را به داخل لیوان اضافه کنید. برای تزئین میلک شیک می توانید از پودر پسته و پودر کاکائو و سس شکلات استفاده کنید.

نکات مهم هنگام تهیه میلک شیک زعفران

  • اگر از بستنی منجمد استفاده کردید دیگر نیازی به استفاده از شیر نخواهد بود.
  • اگر زعفران ندارید می توانید از بستنی زعفرانی استفاده کنید.
  • می توانید از شیر بادام و شیر سویا هم نیز استفاده کنید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *