مقالات

روش آبیاری زعفران در گلدان و در خانه به چه شکل است؟

0
(0)

بیشتر افرادی که کاشت زعفران را در گلدان و درخانه انجام می دهند، باید  زمان و روش آبیاری زعفران در گلدان را بدانند، افراد باید به طوری آبیاری زعفران را انجام دهند، که بتوانند محصول با کیفیتی را برداشت کنند.

روش آبیاری زعفران در گلدان، با روش آبیاریی باقی گیاهانی که در گلدان کشت می شوند، بسیار متفاوت است.

در ادامه این مقاله از زاگرس زعفران، به شما نحوه و روش آبیاری زعفران در گلدان را به صورت کامل از 0 تا 100 آموزش خواهیم داد.

نحوه آبیاری زعفران در گلدان و در خانه

زمان آبیاری زعفران در گلدان را تقریبا می توانیم  بگوییم که همانند، آبیاری زعفران در زمین می باشد.

زمان آبیاری زعفران در گلدان

برای انجام آبیاری زعفران در گلدان، باید دو نکته بسیار مهم را بدانید، این دو نکته مهم عبارتند از:

  • حداقل تیج های زعفران به دو الی سه سانتی متر برسند.
  • حداقل اختلاف دمای شب و روز به ده درجه برسد.

طبق تجربه های به دست آمده از مراحل کاشت تا برداشت زعفران که ما داشته ایم. در مناطق سردسیر زمان آبیاری زعفران در  اوایل مهر ما انجام می گیرد، و در مناطق گرم سیر، در هفته سوم مهر انجام می گیرد.

آبیاری اول گلدان باید به صورت سنگین انجام گیرد، به طوری که آب از گلدان لب ریز شود.

اگر پیاز زعفران دچار کنه بود، باید در آبیاری اول از محلول کنه کش استفاده شود. تا پیاز زعفران  از کنه به دور بماند.

به چند دلیل آبیاری اول در گلدان انجام می گیرد؛ رطوبت کافی،بیدار شدن پیاز زعفران،رساندن مواد غذایی،برای اینکه بتوانید، برای انکه بتوانید، محصول با کفیتی را برداشت کنید، و دیگر اقدام به خرید زعفران اصل نکنید، پیشنهاد می شود از دو آبه کردن زعفران استفاده کنید.

منظور و نحوه دو آبه کردن زعفران

حال اصلا منظور از دو آبه کردن گیاه زعفران چیست؟

منظور از دو آبه کردن گیاه زعفران، این است که که آبیاری اول را در دو مرحله انجام دهیم.

مرحله اول:

در مرحله اول از نحوه دو آبه کردن زعفران، به این صورت است که، از هیچ نوع کودی استفاده نمی شود. هنگامی که آبیاری اول به گلدان انجام شد، باید حدود 15 روز صبر کنیم. تا پیاز زعفران از خواب بیدار شود.

مرحله دوم:

بعد از آبیاری اول از دو آبه کردن زعفران، باید چند روزی آبیاری دوم انجام نگیرد، تا خاک به خوبی خشک شود. حال نیاز است که در این آبیاری از کود استفاده کنید، که در مقاله مجزا جدول کود دهی زعفران را به شما آموزش داده ایم.

سپس اقدام به آبیاری زعفران در گلدان کنید.

فواید استفاده از دو آبه کردن زعفران

  • به دلیل اینکه پیاز زعفران از فرودین هیچ آبی را دریافت نکرده است، و خاک خشک شده است. استفاده از دو آبه کردن زعفران به این موضوع کمک خواهد کرد.
  • با دو آبه کردن زعفران باعث خواهد شد، که نمک های اضافی بر روی خاک از بین بروند، و از خاک خارج شوند.
  • استفاده از دو آبه کردن گیاه زعفران، باعث خواهد شد که سله شکنی زعفران راحت تر شود، و ضخامت زیادی را دیگر نداشته باشد.

سله شکنی مزارع بعد از آبیاری اول:

منظور از سله شکنی چیست؟

سله به معنی ترک های خشک و سفت می باشد، که بعد از آبیاری اول زعفران به دلیل فاصله زیادی که با آبیاری دوم در زعفران پیش می آید اتفاق می افتد که باید سله شکنی مزارع زعفران انجام شود.

سله شکنی گلدان هم به این روال است، که بعد از آبیاری اول زعفران در گلدان به دلیل فاصله زیادی که با آبیاری دوم دارد. با سله شکنی با استفاده از یک چنگال انجام شود. برای سله شکنی گلدان تنها نیاز است، که با استفاده از یک چنگال خاک را زیر و رو کنید.

با انجام سله شکنی مزارع یا گلدان خود، به پیاز زعفران کمک کرده تا تیجه آن به راحتی به بالا بیاد و انرژی کمتری را از دست دهد. اگر سله شکنی زعفران را انجام ندهید، باعث خواهد شد که تیجه زعفران تمام انرژی خودش را برای بالا آمدن از گیاه زعفران بگذارد و موجب عدم گلدهی در زعفران شود.

آبیاری دوم

بعد از چیدن گل ها نیاز است، که آبیاری زعفران در گلدان را برای بار دوم به همراه یک کود دهی صحیح انجام دهیم. برای اینکار دو هفته بعد از برداشت عفران آبیاری را با استفاده از کود نیتروژن به گلدان اضافه می کنیم.

هدف از این آبیاری تقویت پیاز زعفران است.

محلول پاشی

بعد از انجام آبیاری ئوم زعفران در گلدان نیاز به محلول پاشی صحیح است. بعد از گل دهی پیاز زعفران شروع به تاکثیر شدن می کند، ما باید با استفاده از یک محلول پاشی درست پیاز های ختری که جدید تاثیکر شدن اند را تقویت سازیم.

نیاز است، که کود های مورد نیاز خود را به داخل یک اسپری بریزید، و بر روی برگ گیاه زعفران اسپری کنید، محلول پاشی دو تا 3 بار کافی است. اولین محلول پاشی در دی ماه  حدود 25 روز بعد می توانید دوباره محلول پاشی را انجام دهید.

کلام آخر

در این مقاله قصد داستم، به صورت ساده و کامل به شما روش آبیاری زعفران در گلدان را آموزش دهیم. در این مقاله نحوه دو آبه کردن پیاز زعفران و فواید استفاده از سیستم دو آبه کردن گیاه زعفران را به شما آموزش داده ایم.

همچنین به شما نحوه سله شکنی زعفران در گلدان را به همراه نحوه محلول پاشی برای تقویت کردن پیاز دختری را به صورت کامل به شما آموزش داده ایم، تا بتوانید یک محصول با کیفیت را برداشت کنید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *