مقالات

طرز تهیه پودینگ زعفرانی به چند روش

5
(2)

طرز تهیه پودینگ زعفرانی به چند روش را قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم. پودینگ زعفرانی یکی از دسر هایی است که بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که در ادامه این مقاله طرز تهیه پودینگ زعفرانی را به چند روش به شما آموزش می دهیم. پس تا آخر این مقاله همراه زاگرس زعفران باشید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ زعفرانی

مواد لازم:

  • شیر: 5 لیوان
  • شکر:یک لیوان و نصف
  • زعفران:به مقدار مورد نیاز
  • نشاسته ذرت:5 قاشق غذا خوری
  • گلاب:نصف لیوان

طرز تهیه پودینگ زعفرانی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه پودینگ زعفرانی نیاز است که اقدام به خرید زعفران اصل کنید و زعفران را یا به روش آب جوش و یا به روش یخ اقدام به دم کردن زعفران کنید، و درب زعفران دم کرده را بگذارید.

طرز تهیه پودینگ زعفرانی

مرحله دوم:

در مرحله دوم برای طرز تهیه پودینگ زعفرانی باید، نشاسته ذرت را به همراه شکر و شیر، به داخل یک ظرف بریزید و بگذارید تا نشاسته از هم باز شود. پیشنهاد می شود از شیر سرد استفاده کنید. حالا باید ظرف را بر روی حرارت قرار دهید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم:

باید به خوبی مواد داخل قابلمه را هم بزنید تا مواد ته نگیرد  هنگامی که شیر به جوش آمد و به غلظت خوبی رسید باید زیر حرارت را کم کنید و گلاب را به همراه زعفران به مواد اضافه کنید. و خوب هم بزنید تا کل مواد با یکدیگر ترکیب بشوند. حال مواد را به داخل ظرف بریزید و به داخل یخچال قرار دهید تا مواد  خنک شوند سپس میل کنید.

در ادامه به شما طرز تهیه پودینگ زعفرانی با خامه را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه پودینگ زعفرانی با خامه

مواد لازم:

  • شکر: 2 پیمانه
  • شیر: 4 پیمانه
  • تخم مرغ:2 عدد
  • خامه:2 لیوان
  • وانیل:یک قاشق چای خوری
  •  گلاب: 4 قاشق
  • ژلاتین: 5 قاشق

طرز تهیه پودینگ زعفرانی با خامه

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه پودینگ زعفرانی با خامه اول از همه اقدام به دم کردن زعفران کنید، و درب زعفران دم کرده را بگذارید تا زعفران به خوبی دم بکشد.سپس ژلاتین را داخل شیر حل کنید و سپس وانیل و خامه را به داخل شیر اضافه کنید و به داخل قابلمه بریزید و قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید.

شما به غیر از پودینگ زعفرانی می توانید انواع دسر زعفرانی و ژله زعفرانی را درست کنید،که در یک مقاله مجزا به شما آموزش داده ایم.

مرحله دوم:

یک ظرف را برداشته و تخم مرغ و شکر را به داخل ظرف بریزید و به خوبی ترکیب کنید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. سپس هنگامی که شیر به جوش آمد زیر حرارت را کم کنید و زعفران دم کرده را به همراه گلاب به داخل شیر بریزید. و خوب هم بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب بشوند.سپس پودینگ زعفرانی را به داخل ظرف بریزید و داخل یخچال قرار دهید. و بعد از چند ساعت پودینگ زعفرانی شما آماده است. نوشجان.

مقاله مرتبط: طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار

مواد لازم پودینگ زعفرانی با بیسکویت

مواد لازم:

  • شکر: 2 پیمانه
  • شیر: 4 پیمانه
  • تخم مرغ:2 عدد
  • خامه:2 لیوان
  • وانیل:یک قاشق چای خوری
  •  گلاب: 4 قاشق
  • بیسکویت: به مقدار لازم
  • ژلاتین: 5 قاشق

طرز تهیه پودینگ زعفرانی با بیسکویت

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه پودینگ زعفرانی با بیسکویت نیاز است که همانند پودینگ زعفرانی با خامه را درست کنید. اما در ادامه به شما تمامی مراحل را دوباره آموزش خواهیم داد.

مرحله دوم:

برای تهیه پودینگ با بیسکویت نیاز است که اول از همه اقدام به سابیدن زعفران و به بعد اقدام به دم کردن زعفران کنید. سپس زعفران را به داخل یک ظرف ریخته و درب آن را بگذارید تا به خوبی دم بکشد. سپس نیاز است که ژلاتین را به داخل شیر بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید.

بعد از مخلوط کردن شیر با ژلاتین نیاز است که وانیل را به همراه خامه به داخل شیر اضافه کنید و به داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید شیر را هم بزنید تا زمانی که به جوش آید. بعد از به جوش آمد شیر، زعفران دم کردن را به همراه گلاب به داخل شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله سوم:

تخم مرغ و شکر را با یکدیگر ترکیب کنید حال نیاز است که مخلوط تخم مرغ و شکر را به داخل شیر که بر روی حرارت قرار دارد اضافه کنید. زیر حرارت را خاموش کنید.سپس نیاز است که بیسکویت را پودر کنید و به داخل ظرفی که قصد دارید در آن پودینگ را سرو کنید به صورت لایه لایه اضافه کنید.

پودینگ زعفرانی بیسکوییتی شما آماده است، نوشجان.

طرز تهیه پودینگ زعفرانی با ژله

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه پودینگ زعفرانی با ژله نیاز است که اقدام به دم کردن زعفران کنید و همانند مراحل بالا اقدام به تهیه پودینگ کنید.

مرحله دوم:

بعد از درست کردن پودینگ نیاز است که اقدام به تهیه ژله کنید. اول از همه نیاز است برای تهیه ژله اقدام به خرید پودر های آماده ژله کنید و با آب جوش و شکر مخلوط کنید و به صوت لایه لایه به داخل پودینگ زعفرانی اضافه کنید، و میل کنید.

می توانید از ترکیب ژله با بسکوییت هم استفاده کنید.

تهیه پودینگ زعفرانی با شیر و عسل

مواد لازم:

مواد مقدار
شیر ۲ پیمانه
شیر عسلی ۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
زعفران ساییده شده ۱/۲ قاشق چای‌خوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پودینگ زعفرانی با شیر عسلی

مرحله اول:آماده سازی زعفران

در مرحله اول از طرز تهیه پودینگ زعفرانی با شیر عسلی نیاز است که اقدام به آماده سازی زعفران کنید. برای اینکار نیاز است که زعفران را به داخل یک هاون بریزید و اقدام به سابیدن زعفران کنید سپس زعفران را به داخل یک لیوان بریزید و به داخل آن آب جوش را اضافه کنید تا زعفران دم بکشد.می توانید از روش یخ هم برای دم کردن زعفران استفاده کنید.

مرحله دوم: ترکیب مواد

در این مرحله برای تهیه پودینگ زعفرانی خوشمزه نیاز است که مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. برای اینکار، یک قابلمه بزرگ را برداشته و به داخل آن شیر، شیر عسلی و نشاسته ذرت را میریزیم و کمی مواد را هم می زنیم تا با یکدیگر ترکیب شوند. سپس نیاز است که قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و به طوری هم بزنید تا مواد به غلظت کافی برسند.

مرحله سوم:افزودن گلاب

هنگامی که مواد به غلظت رسیدن نوبت با اضافه کردن گلاب می رسد برای اینکار زعفران دم کرده را به همراه گلاب و وانیل به داخل مواد اضافه کنید و هنگامی که در حال اضافه کردن مواد هستید مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا پودینگ زعفرانی شیر عسلی شما به خوبی درست شود. مخلوط را به طوری هم بزنید تا مواد به غلظت برسند.

مرحله چهارم:تزئین پودینگ

و در مرحله آخر از طرز تهیه پودینگ زعفرانی با شیر عسلی نوبت به سرو و تزئین پودینگ زعفرانی می رسد. برای اینکار نیاز است که پودینگ را در ظروف دلخواه بریزید و با خلال پسته و بادام تزیین کنید. سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

پودینگ زعفرانی شما آماده است نوشجان.

 تهیه پودینگ زعفرانی با آرد برنج

مواد لازم

مواد مقدار
شیر ۴ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
آرد برنج ۱/۲ پیمانه
زعفران ساییده شده ۱/۲ قاشق چای‌خوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پودینگ زعفانی با آرد برنج

  1. آماده‌سازی زعفران: زعفران را در یک قاشق آب داغ حل کنید و بگذارید دم بکشد.
  2. ترکیب مواد اولیه: در یک قابلمه بزرگ، شیر، شکر و آرد برنج را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  3. افزودن زعفران و گلاب: پس از غلیظ شدن مخلوط، زعفران دم‌کرده، گلاب و وانیل را به آن اضافه کنید.
  4. پخت نهایی: مخلوط را به آرامی هم بزنید تا زمانی که پودینگ غلیظ و یکدست شود.
  5. سرو و تزیین: پودینگ را در ظروف دلخواه بریزید و با خلال پسته و بادام تزیین کنید. سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

نحوه تزئین پودینگ زعفرانی

برای اینکه، دسر پودینگ شما بسیار خوشگل به نظر بیاید نیاز است که قبل از اینکه مواد پودینگ را به داخل ظرف بریزید انتهای قالب های آماده را چرب کنید و مواد پودینگ را به داخل قالب ها اضافه کنید و به داخل یخچال بگذارید. سپس با استفاده از مغزیجات و انواع میوه خشک آن را سرو کنید.اگر هم قصد دارید پودینگ را در ظرف های تک نفره سرو کنید.برای تزئین نیاز است که بر روی پودینگ از شکلات، میوه خشک، و مغزیجات استفاده کنید.

نکات مهم هنگام تهیه پودینگ زعفرانی

  • به هیچ عنوان از نشاسته گندم برای تهیه پودینگ استفاده نکنید، زیرا پودینگ خوشمزه نمیشود. و نشاسته ذرت مناسب تر است.
  • به جای استفاده از زعفران، می توانید از پودر کاکائو استفاده کنید.
  • برای بالا رفتن عطر و کیفیت پودینگ، باید اقدام به خرید زعفران اصل کرده و زعفران را حدود یک ساعت قبل دم کنید. تا زعفران به خوبی دم کشیده باشد.
  • هنگام گذاشتن شیر بر روی حرارت زیر حرارت را کم کنید.
  • برای باز کردن ژلاتین باید از آب سرد یا شیر سرد استفاده کنید.
  • سعی کنید از نشاسته تازه استفاده کنید.
  • هنگامی که مواد را از روی حرارت برداشتید به داخل ظرف مورد نظر خود بریزید.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *