مقالات

طرز تهیه چای زعفران + خواص چای زعفران😋

4.5
(2)

 در این مقاله طرز تهیه چای زعفران+😋خواص چای زعفران برای درد  شکم +ضد افسردگی+ فشار خون+حافظه+درد قاعدگی+جلوگیری از سرطان و… را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

1)طرز تهیه چای زعفران

برای تهیه چای زعفران در ابتدا باید یک زعفران با کیفبت داشته باشید برای  خرید زعفران  کلیک کنید بعد از آن شما کتری خود را آب کرده و بر روی گاز بگذارید تا کتری به جوش آید.

مواد لازم

  1. زعفران
  2. هل
  3. چای سیاه

برای تهیه چای زعفران،شما باید چای سیاه خود را با آب سرد بشورید. خب برای اینکه چای زعفران درست کنیم چرا باید چای سیاه خود را بشوییم ؟  زیرا وقتی چای را با آب سرد بشوریم و بعد آب داغ را به آن اضافه کنیم، به چای شوک وارد شده و چای زعفران ما رنگ بهتری به خودش میگیرد.

وقتی کتری به جوش آمد آب کتری را به داخل قوری ریخته تا چای  ما آماده شود بعد از آن زعفران را هم می توانیم به صورت رشته هم به صورت پودر شده به داخل قوری بریزیم.

بعد از آن که زعفران خود را به داخل قوریاضافه کردیم می توانیم یک دانه هل اعلاء را پودر کنیم . و داخل قوری بیندازیم تا چای ما طعم خوبی داشته باشد .

بعد از 20 دقیقه چای ما آماده است و می توانید طعمی بسیار عالی را تجربه کنید خب در عکس زیر چای ما را می بینید که رنگی فوق العاده دارد .

 

طرز تهیه چای زعفرانی

طرز تهیه چای زعفران

2)طرز تهیه چای زعفران و زنجبیل

طرز تهیه چای به همراه زعفران و زنجبیل یکی از انواع چای های پرطرفدار است که خواص بسیار خوبی بر روی دستگاه گوارش شما دارد. در ادامه تمامی مراحل طرز تهیه چای زعفران و زنجبیل را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه چای زعفرانی و زنجبیل:

  1. اول از همه به چند عدد مواد اولیه نیاز داریم که باید آن ها را آماده کنید زعفران، عسل، زنجبیل و آب جوش را آماده کنید.
  2. زنجبیل را رنده کرده و زعفران را پودر کنید….
  3. زنجبیل و زعفران پودر شده را به همراه آب جوش به داخل قوری ریخته،سپس عسل را به قوری اضافه کنید.
  4. 20 دقیقه بگذارید که چای زعفران و زنجبیل شما دم بکشد. بعد از 20 دقیقه چای شما آماده است می توانید عسل را هنگامی که چای را به داخل قوری اضافه کردید بریزید.

3)طرز تهیه چای زعفران مراکشی

یکی دیگر از انواع چای زعفران که بسیار خوشمزه و پر طرفدار هست پای زعفرانی مراکشی است. در مرحله اول از طرز تهیه چای زعفرانی مراکشی باید چند عدد رشته زعفران را به همراه چای سبز و شکر و آب جوش را آماده کنید.

سپس برای طرز تهیه چای زعفرانی مراکشی باید مقداری آب جوش را بر روی چای سبز بریزید و بگذارید تا 5 دقیقه دم بکشد سپس آب چای سبز را بگرید.سپس  یک برگ چای سبز را به داخل قوری بریزید. و سپس شکر و زعفران را اضافه کنید و درب قوری را بگذارید تا چای به خوبی دم بکشد.

4)طرز تهیه چای زعفران با گلاب و هل

چای زعفران به همراه گلاب و هل بسیار بی نظیر است. هر کس ترکیب چای زعفران را به همراه گلاب امتحان کرده است دیگر نتوانسته آن زا کنار بگذارد.

طرز تهیه چای زعفران و گلاب همانند درست کردن چای زعفران ساده است که حتی در مرحله اول پیشنهاد دادیم که از هل استفاده کنید. تنها تفاوت طرز تهیه چای زعفران و گلاب با هل با باقی چای زعفرانی ها این است که، در قوری فقط هل و گلاب را اضافه خواهیم کرد در ادامه طرز تهیه چای زعفران را با گلاب و هل را به شما آموزش می دهیم.

  1. بگذارید تا آب کتری جوش بیاید و کمی از آب کتری را به همراه چای به داخل قوری بگذارید.
  2. سپس کمی زعفران سابیده شده را به داخل قوری بریزید.
  3. سپس دو دانه هل را در داخل قوری پودر کرده و یک قاشق گلاب را به داخل قوری اضافه کنید تا چای دم بکشد حدود 20 دقیقه بعد چای زعفران به همراه گلاب و هل شما آماده است نوشجان.

آیا چای زعفرانی مضر است؟

خیر چای زعفرانی به خودی خود مضر نیست بلکه در آن زیاده روی شود چون تحقیات نشان داده است که چای به همراه زعفران مضر نیست.

زعفران هم همینطور زعفران مضر نیست بلکه در آن زیاده روی کنید و در روز حدود سه یا چهار گرم استفاده بکنید. خانم های باردار باید بدانند که نباید زعفران مصرف کنند چون موجب می شود جنین سقط شود.

تا اینجا طرز تهیه چای زعفران را آموختید در ادامه قصد داریم طرز تهیه چای زعفران با چای کیسه ای را به شما اموزش دهیم.

طبع چای زعفرانی سرد است یا گرم؟

طبق تحقیقات طبع زعفران گرم و طبع چای سرد است که چای  یک طبع متعال را دارد و هرکس می تواند استفاده کند و طعمی بسیار فوق العاده ای دارد. حتمی به شما عزیزان پیشنهاد میشود از چای و خواص آن غافل نشوید.

3)طرز تهیه چای کیسه زعفرانی

مواد لازم برای تهیه چای زعفران با استفاده از کیسه عبارتند از….

زعفران

چای کیسه ای یا چای نپتون

هل

تهیه چای کیسه ای زعفران هم تقریبا مثل تهیه چای زعفران ساده است. اول از همه مثل مراحل بالا کتری را آب کرده و بگذارید جوش بیاید. وقتی که،کتری به جوش آمد.آب کتری را به داخل لیوان بریزید بعد زعفران را به داخل لیوان اضافه کنید شما می توانید زعفران را به صورت رشته و به صورت پودر شده اضافه کنید وقتی زعفران رنگ خود را پس داد چای کیسه ای را به داخل لیوان بگذارید تا رنگ بدهد. در صورت نیاز می توانید از هل هم استفاده کنید. چای کیسه ای زعفران شما آماده است.

خب تا اینجا طرز تهیه زعفران و چای و طرز تهیه چای کیسه ای زعفران را آموختیم و بریم سراغ خواص زعفران و چای که هرچی از این خواص زعفران و چای  بگم کمه آنقدر که خواص دارد.

خواص چای زعفران

خواص زعفران و چای برای درد  شکم + خواص چای برای ضد افسردگی+  خواص چای برای فشار خون+ خواص چای برای حافظه+ خواص چای برای درد قاعدگی+ خواص چای برای جلوگیری از سرطان و…. را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

فواید چای زعفران برای فشار خون

شما عزیزان اگر فشار خون دارید خواص زعفران و چای به شما کمک می کند که فقط با روزی یک بار خوردن چای فشار خود را تنظیم کنید . که که طرز تهیه کردن زعفران و چای را در بالا آموختید تا بهترین شکل بتوانید چای زعفرانی درست کنید.

خواص چای زعفران برای حافظه

با خوردن زعفران و چای شما می توانید از آلزایمر و پارکینسون دوری کنید زیرا در داخل چای زعفران مواد آنتی اکسیدان وجود داره .

فواید و خواص چای زعفران برای افسردگی

ازآن جا که خواص زعفران بسیار هستند و چای  هم بسیار خواص دارد یکی از این خواص ها برای افسردگی که مردم کشور ما تقریبا خیلی هاشون افسردگی دارند بسیار موثر است. و فقط با روزی سه صدم گرم خوردن زعفران می توانید افسردگی خود را کنار گذاشته . و هر روز که چای زعفرانی می خورید آن روز شاداب تر از روز های دیگر هستید.

طرز تهیه چای زعفران و خواص آن

زعفران و چای برای قاعدگی

خواص زعفران چای برای قاعدگی اگر شما درد نامنظم قاعدگی دارید کافی است که یک چای  را میل بکنید تا درد شکم هم کمتر شود هم قاعدگی نامنظم شما کمتر شود .

فواید  زعفران چای برای درد شکم

چای برای درد شکم خیلی موفید است گر شکم درد دارید کافی هست فقط یک لیوان چای بخورید اگه با نبات هم باشه که بسیار عالی می شود خواص چای  خیلی زیاد است ممنون میشم با نوشتن دیدگاه از ما حمیات کنید .حتمی دقت داشته باشید که زعفران اصل داشته باشید و گرنه تمام این خواص ها به مضرات زعفران تبدیل می شوند

زعفران و چای برای سرطان

فواید چای  برای سرطان  طبق تحقیقات، نشان داده است که چای  مواد ضد اکسیداسیونی و ضد التهابی دارد که می تواند سلول های سرطانی را کاهش دهد هرچیزی ازخواص چای  بگیم واقعا کم است واقعا گیاه بسیار عجیبی هست برای همه چیز خوبه.

زعفران و چای برای چشم

خواص چای زعفران برای چشم آیا تا به حال می دانستید چه قدر مفید است؟

خواص چای بسیار زیاد است از جمله این خواص چای برای چشم است چون زعفران از اسید های چرب تشکلی شده برای سلول های بینایی بسیار مفید است .

همچنین شما اگر در روز یک لیوان چای را به همراه زعفران بخورید چشم های شما نسبت به آنهایی که چای نمیخورد بینایی خود دور تر ضعیف می شوند.

پس حتمی در روز یک لیوان چای را به همراه زعفران استفاده کنید حتمی به بچه های خود زعفران بدهید چون دارید می بینید که زعفران چه قدر خواص داره.

در این مقاله چه چیزی یاد گرفتیم ؟

در این مقاله طرز تهیه چای زنجبیل را یاد گرفتیم و بعد از آن خواص انواع چای را یاد گرفتیم که این خواص ها از جمله شکم +ضد افسردگی+ فشار خون+حافظه+درد قاعدگی+جلوگیری از سرطان و….

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه چای زعفران + خواص چای زعفران😋

  1. محمود گفت:

    چه قدر کامل توضیح دادید واقعا ممنون

  2. حمید راد گفت:

    عالی بود دلم چای زعفران خواست

  3. مجید گفت:

    خیلی عالی بود ممنون

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  4. محمود گفت:

    ممنون خیلی خوب خواص چای زعفران را توضیح داده بودید

  5. یوسفی گفت:

    طرز تهیه چای زعفران را عالی توضیح داده بودید من استفاده کردم عالی بود

  6. ممد گفت:

    عالی طرز تهیه چای زعفران به بهترین شکل توضیح داده بودید

  7. ممد گفت:

    عالی طرز تهیه چای زعفران

  8. هاشیمان گفت:

    ببخشید برای تهیه چای زعفران می توانیم از هل استفاده نکنیم پیشنهاد شما چی است

  9. محمد حسین گفت:

    وای واقعا چای زعفران خوشمزه است من با روش های که توضیح داده اید هر روز یک لیوان چای زعفران می خورم

  10. نیره گفت:

    چای زعفران واقعا خوبه من هر روز استفاده می کنم

  11. منیره گفت:

    با استفاده از مقاله با کیفیت شما طرز تهیه چای زعفران بسیار خوش مزه را یاد گرفتم

  12. سارا گفت:

    فکرش را نمی کردم که انقدر چای زعفران خواص داشته باشد ممنون مقاله بسیار خوب بود

  13. مهشید گفت:

    فکرشا نمی کردم خواص چای زعفران آنقدر زیاد باشن ممنون

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم نظر لطف شماست

  14. محمد گفت:

    به به چه مقاله با کیفیتی در مورد طرز تهیه چای زعفران نوشته بودید ممنونم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  15. محمود گفت:

    طرز تهیه چای زعفران و زنجبیل را عالی توضیح داده بودید

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  16. بهنام رحیم پور گفت:

    من که هر روز چای زعفران استفاده می کنم واقعا خوشمزه است

    1. زاگرس زعفران گفت:

      نوشجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *