مقالات

طرز استفاده از گلبرگ زعفران (کارایی و خواص گلبرگ)

0
(0)

احتمالا این سوال ها هم برای شما هم پیش آمده است که آیا گلبرگ زعفران هم مثل زعفران خواص دارد؟ چگونه می توانیم از گلبرگ زعفران استفاده کنیم؟در این مقاله با برسی طرز استفاده از گلبرگ زعفران  و خواص گلبرگ زعفران را کامل به شما توضیح می دهیم.

کارایی گلبرگ زعفران چیست؟

طرز استفاده از گلبرگ زعفران شکل ظاهری گل زعفران به طور معمول همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید. سه کلاله که همان زعفران هستند وجود دارد. اما بعضی از گل های زعفران بیشتر از سه کلاله دارند. در کنار کلاله های زعفران پرچم های زعفران وجود دارند که به شکل زرد رنگ دیده می شود و اما گلبرگ زعفران که به نوعی از کلاله های زعفران محافظت می کند. که معمولا دور ریخته می شود.

گل زعفران

اما امروزه با پیشرفت علم و تحقیقات لازم دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نه تنها که زعفران خواص دارد. بلکه گلبرگ های بنفش زعفران هیچ چیزی از زعفران عادی کم ندارد. 

از جمله کارایی گلبرگ زعفران می توان گفت برای آشپزی استفاده می شود. زیرا دارای رنگ خوراکی است. و همچنین برای دمنوش هم استفاده می شود که می توانید دمنوش زعفران درست کنید. شاید برای شما این موضوع هم جالب باشد که از گلبرگ برای رنگ آمیزی لباس هم استفاده می شود و هیچ مضراتی در آن وجود ندارد و شما می توانید بدون استرس استفاده کنید.

چگونه با استفاده از گلبرگ دمنوش تهیه کنیم؟

برای تهیه دمنوش با گلبرگ زعفران کافی است که چند عدد از گلبرگ های خشک شده زعفران را به داخل لیوان آب جوش انداخته و با استفاده از عسل یا نبات یا هل ، برای طعم دار تر شدن به دمنوش خود اضافه کنید.

شما اگر اقدام به خرید زعفران کردید می توانید هر قسمتی که نیاز داشتید خریداری کنید.

اجزا و فراورده های زعفران:

بسیاری از شما فکر می کنید فقط کلاله های زعفران جزء اجزای زعفران است ولی چنین چیزی نیست زیرا اجزاء زعفران عبارتند از..

کلاله یا دانه زعفران:

کلاله یا دانه زعفران همان رنگ سرخی است که وسط گل زعفران قرار دارد. و یکی از پر فروش ترین اجزاء زعفران است.

گلبرگ زعفران:

از گلبرگ زعفران بیشتر برای درست کردن مربا استفاده می شود و خواص ضد افسردگی نیز دارد.

زردی زعفران:

زردی زعفران یا همان پرچم زعفران برای تهیه بستنی و تهیه شیرنی استفاده می شود.

ریشه یا خامه زعفران:

ریشه یا خامه زعفران قسمت پایینی کلاله های های زعفران است. که ریشه زعفران رنگ دهی کمتری نسبت به زعفران دارد. ریشه زعفران بیشتر برای درست کردن کیک های زعفران و بستنی های زعفرانی و برای مهمانی ها استفاده می شود.

طرز استفاده از گلبرگ زعفران

طرز تهیه مربا با گلبرگ زعفران

یکی دیگر از کارایی گلبرگ زعفران تهیه مربا است که می توانید در خانه به راحتی تهیه کنید. در ابتدا شما باید تلخی گلبرگ را بگیرید. برای این کار گلبرگ ها را به داخل آب ریخته تا گلبرگ ها نم دار شوند و آب آن را حداقل سه یا چهار بار عوض کنید تا که تلخی گلبرگ به خوبی گرفته شود. بعد از آن آب را عوض کنید و بر روی گاز بگذارید. و در مرحله بعد شکر را اضافه کنید. تقریبا می توان گفت سختی کار گرفتن تلخی گلبرگ است و گرنه باقی کار ها مثل درست کردن مربا عادی است. شما به جای شکر می توانید از عسل یا شیره هم استفاده کنید.

عرق گلبرگ زعفران

یکی دیگر از کارای گلبرگ زعفران و طرز استفاده از گلبرگ می توانید مثل عرق محمدی یک نوشیدنی درست کنیم.برای اینکه شما از خواص گل زعفران به خوبی استفاده کنید. می توانید عرق گلبرگ را بگیرید.

تهیه کاغذ با گلبرگ زعفران

طرز استفاده از گلبرگ زعفران برای درست کردن کاغذ یکی دیگر از خواص گل زعفران زعفران تهیه کردن کاغذ است. و به راحتی حتی می توانیم با استفاده از گل زعفران جلد هم درست کنیم.

خواص گلبرگ زعفران چیست؟

بله علاوه بر کارایی که دارد خواص زیادی هم دارند این خواص عبارتند از ..

1.درد قاعدگی

هنگامی که درد قاعدگی دارید می توانید،با استفاده از گلبرگ زعفران به درد خود بهبود دهید.

2.درمان بیماری قلبی

با استفاده از مواد های آنتی اکسیدانی در گل زعفران می تواند یک بهبود دهنده خوبی برای بیماری های قلبی باشد.

3. بهبود بخش سرطان

در گل زعفران مواد آنتی رادیکالی و آنتی اکسیدانی قرار دارد و می تواند بهبود دهنده خوبی برای کسانی که سرطان دارند باشد.

4. استفاده در لوازم آرایشی بهداشتی

از آنجا که گلبرگ زعفران خواص زیادی دارد و همانطور رنگ دهی طبیعی و خوبی هم نیز دارد. در لوازم آرایشی و بهداشتی هم به کار می رود.

5. درمان اعصاب

از دیگر خواص ها می توان گفت برای درمان اعصاب مفید است که، داخل گل زعفران چند ماده به نام فلانوئید و آنتوسیانین وجود دارد که برای درمان افسردگی مفید است. و همانطور باعث شادی می شود و می تواند موثر باشد برای درمان سیستم عصبی پس اگر مشکل عصبی دارید پیشنهاد می شود از گلبرگ زعفران استفاده کنید.

6.کاهش فشارخون با گلبرگ زعفران

اگر شما هم با بالا بودن فشار خون خود مشکل دارید. می توانید با استفاده از گلبرگ زعفران فشار خود را کنترل کنید. زیرا داخل گلبرگ زعفران عصاره اتانولی وجود دارد که باعث کاهش فشار خون می شود.

7.پاکسازی کبد

یکی دیگر از خواص گل زعفران پاکسازی کبد است.کبد یک پاکسازی کننده در بدن است که مواد سمی بدن در آن جا جمع می شود بسیاری از دارو های شیمیای که مصرف می کنیم مضراتی دارند و این مضرات داخل کبد ذخیره می شوند.

برای اینکه کبد خود را پاکسازی کنید دوباره باید با هزینه کردن دارو های آنتی اکسیدانی که باز شیمیایی هستند استفاده کنید اما گلبرگ زعفران با داشتن مواد آنتی اکسیدانی این کار را برای شما انجام بدهید.

8.گلبرگ زعفران برای پوست

یکی دیگر از خواص گل زعفران برای پوست است. اگر پوستی دارید که دارای لکه های بسیار زیادی است و قصد دارید این لکه ها را از بین ببرید با مواد آنتی اکسیدانی در گل زعفران می توانید استفاده کنید.

9)مسکن با گلبرگ زعفران

خواص گل زعفران آنقدر زیاد هست که می تواند به عنوان یک مسکن برای شما عمل کند در گلبرگ زعفران مواد موجود به نام سافرانالی هست که باعث می شود درد کمتری را متحمل شوید.

10)افزایش انرژی

یکی دیگر از خواص گلبرگ زعفران افزایش انرژی است.یک نکته ای که باید در مورد گلبرگ بدانید این است که در گلبرگ آهن وجود دارد که در آهن هم موادی به نام هموگلوبین وجود دارد هموگلوبین باعث می شود که اکسیژن به خوبی در بدن جابه جا شود و این مورد باعث می شود که انرژی شما زیاد تر بشود.

11)بینایی بهتر

یکی دیگر از خواص این گیاه با ارزش افزایش بهتر شدن بینایی است. دلیل  اینکه گلبرگ برای چشم بسیار مفید است این است که که در گلبرگ موادی به نام کاروتنوئید وجود دارد که باعث بهبود بینایی چشم  جلوگیری خواهد کرد.

12)چربی سوزی

بیشتر ما مشکل چاقی داریم و بسیار هم برای این یک مورد زجر می کشیم و بسیاری هم که بسیاری چاق هستند باعث مسخره شدن توسط دیگران قرار گرفته اند اما باید بگویم مواد موجود در گلبرگ باعث شده است که شما دیگر بابت دارو های شیمیای هزینه های زیادی را متحمل نشود و فقط از دمنوش گلبرگ به همراه زعفران استفاده کنید.

13)بهبود کیفیت خواب

یکی دیگر از خواص های گلبرگ که بسیار هم می تواند به شما کمک کند بهبود خواب است در گلبرگ پتاسیم و سافرانال وجود دارد که در روند بهبود خواب شما به شما کمک می کند. همچنین مادران بارداری که در ماه های آخر بارداری هستند می توانند با استفاده از دستور پزشک می توانند به خواب خود بهبود بدهند.

در ادامه سایر خواص ها را مشاهده می کنید که با خوردن گلبرگ زعفران می توانید از بیماری های زیر جلوگیری کنید.

  • جلویگیری از نابینا شدن
  • کمتر شدن درد عضلات
  • بالا رفتن تمرکز
  • جلوگیری از آلزایمر
  • بهبود خواب
  • جلو گییری از ریزش مو
  • درد کمتر در زمان پریودی

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز استفاده از گلبرگ زعفران (کارایی و خواص گلبرگ)

  1. حسن گفت:

    سلام بسیار مقاله با کیفیت در مورد گلبرگ زعفران بسیار عالی توضیح داده بودید

  2. حسین گفت:

    در مورد گلبرگ زعفران و خواص گلبرگ زعفران عالی توضیح داده بودید فقط من یک سوال داشتم می توانم با استفاده از گلبرگ خشک شده زعفران دمنوش درست کنم؟

    1. زاگرس زعفران گفت:

      بله می توانید با استفاده از گلبرگ خشک شده زعفران یک دمنوش بسیار خوشمزه میل کنید

  3. قاسم گفت:

    واقعا نمیدونستم انقدر گلبرگ زعفران خواص داره

  4. محمد گفت:

    خواص گلبرگ زعفران را خیلی خوب توضیح داده بودید ممنون

  5. محمود گفت:

    خواص گلبرگ زعفران را عالی توضیح دادید ممنونم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم جناب

  6. احسان گفت:

    واقعا فکرشا نمی کردم خواص گلبرگ زعفران انقدر زیاد باشن

    1. زاگرس زعفران گفت:

      بله خیلی زیاد هستند

  7. شیوا گفت:

    چه قدر گلبرگ زعفران کارایی دارد می توانیم به صورت جداگانه از گلبرگ زعفران در آمد کسب کنیم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      بله درسته

  8. امیر مهدی گفت:

    اصلا فکرشا نمی کردم که با استفاده از گلبرگ زعفران کاغذ تولید کنند

    1. زاگرس زعفران گفت:

      بله گل زعفران بسیار کارایی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *