مقالات

طرز تهیه نبات زعفرانی به چند روش متفاوت (در چند مرحله)

4.5
(2)

طرز تهیه نبات زعفرانی، از آنجا که نبات یکی از مهم ترین خوراکی های روز مره ما به حساب می آید، مخصوصا در حال هوای زمستان که برای افرادی که سرد مزاج هستن بسیار تقویت بخش هست.

نبات یکی از انواع شیرینی ها هست که که با طبع گرمی که دارد می تواند گردش خون را بالا ببرد، همچنین نبات زعفرانی می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند. در ادامه برای طرز تهیه نبات زعفرانی همراه زاگرس زعفران باشید.

نبات زعفرانی بیشتر با چای زعفران و شیر زعفران و… خورده می شود.

طرز تهیه نبات زعفرانی

مواد لازم برای تهیه نبات

  1. آب: یک لیتر
  2. شکر: دو کیلو
  3. زعفران :درجه یک به مقدار لازم

اگر به دنبال زعفران با کیفیت هستید می توانید برای خرید زعفران اصل اقدام کنید.

برای تهیه نبات زعفرانی باید در ابتدا مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدا باید زعفران را دم کنید که روش دم کردن زعفران را قبلا به شما آموزش داده ایم.

مرحله دوم

بعد از دم کردن زعفران برای تهیه نبات زعفران نیاز است که، شکر را ذوب کنیم. در ابتدا یک قابلمه برداشته و آب و شکر را به داخل قابلمه بریزید و بر روی شعله گاز بگذارید. شکر ها در حال ذوب شدن هستن و باید خوب شکر و آب را هم بزنید و گرنه شکر ها می سوزند در ادامه به شکر ها حدود 15 دقیقه استراحت بدهید.

مرحله سوم

زعفران دم کرده را به شکر ها اضافه کنید.

مرحله چهارم

چند شیشه تمیز را برداشته و به داخل آن ها محلول شکر را اضافه کنید.

شما نباید از ظروف پلاستیکی برای تهیه نبات زعفرانی استفاده کنید زیرا، وقتی محلول داغی را به ظروف پلاستیکی اضافه می کنیم محلول سرطان زایی ایجاد می شود.

مرحله پنجم

چند تکه سیخ چوب را برداشته و داخل آب بزارید. سیخ های چوبی را داخل شکر گذاشته تا چوب ها، شکر را به خودشان بگیرند و بعد سیخ های چوبی را داخل ظروف شیشه ای گذاشته و فیکس کنید تا تکان نخورند.

مرحله هفتم

نبات های زعفرانی شما بعد از 5 الی 6 روز آماده است.

چند نکته تکمیلی که هنگام تهیه نبات زعفرانی باید رعایت کنید.

  • اگر کار هایی که بالا برای طرز تهیه نبات زعفرانی را انجام دادید، و نبات زعفرانی درست نشد، بدانید که مقدار شکر کم بوده است.
  • سیخ های چوبی نباید به آخر ظرف برخورد کنند.
  • هنگامی که نبات ها در حال تشکیل هستن ظروف شیشه ای را تکان ندهید.
طرز تهیه نبات زعفرانی

طرز تهیه نبات زعفرانی

طرز تهیه انواع نبات چگونه است؟

در ادامه طرز تهیه نبات زعفرانی را آموختید،

اما الان می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه انواع نبات را درست کنیم؟

برای تهیه انواع نبات می توانید تمامی مراحل بالا را انجام دهید به جزء مرحله اضافه کردن زعفران دم کرده، برای تهیه نبات به شکل ها و رنگ های مختلف کارهای بالا را انجام دهید و رنگ های خوراکی را هنگام ذوب کردن شکر اضافه کنید.

طرز تهیه نبات زعفرانی تخت

برای طرز تهیه نبات زعفرانی تخت نیاز به چوب و نخ هست.در ادامه تمامی مراحل های تهیه نبات زعفرانی تخت را به شما آموزش می دهیم فقط نیاز است که مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول

در این مرحله از طرز تهیه نبات زعفرانی تخت نیاز است که شکر و آب را بری روی شعله قرار دهید تا به جوش آید. برای این کار آب را به داخل یک ظرف ریخته و بگذارید تا به جوش آید سپس شکر را اضافه کنید و آن ها را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم از طرز تهیه نبات زعفرانی یزدی هنگامی که شکر و آب به جوش آمدند، باید در این مرحله زعفران دم کرده را به ترکیب اضافه کنید. سپس مواد به دست آمده را به کف یک ظرف بریزید پیشنهاد می شود کف ظرف را چرب کنید.سپس یک پارچه را برای صافی بر روی ظرف قرار دهید هنگامی که ناخالصی های شکر را پارچه به خودش گرفت یک پارچه دیگر را بر روی ظرف بگذارید. ظرف را چند روز به حال خودش بگذارید تا نبات های تختی شما آماده شود.

طرز تهیه نبات زعفرانی یزدی

طرز تهیه نبات زعفرانی یزدی یکی از پر طرفدارن ترین نبات ها، نبات های زعفران یزد هست که بسیار هم خوشمزه هستند. نبات یزدی را م می توانید با نخ درست کنید هم با چوب که در ادامه به شما طرز تهیه نبات زعفرانی یزدی را آموزش می دهیم.

مرحله اول

دراین مرحله برای طرز تهیه نبات زعفرانی یزدی باید آب را ببر روی شعله بگذارید و شکر را اضافه کنید تا به جوش آید و شکر در آب ذوب بشود.سپس زعفرانی را که از قبل تهیه کرده اید در هاون بریزید و آن را بسابید.

مرحله دوم

سپس برای اینکه نبات یزدی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد باید شکر و آب را جوری هم بزنید که ترکیب به غلظت خوبی برسد. سپس زعفرانی که از قبل آن را پودر کرده را به داخل ترکیبات میریزیم و هم میزنیم تا خوب ترکیب شکر و آب زعفرانی شود.

سپس یک لویان را برداشته و ن را به وسلیه یک چوب داخل لیوان قرار می دهیم به طوری که نخ به انتهای لیوان برخورد نکند می توانید از یک گیره فلزی کمکم بگرید.

محلول به دست آمده را به داخل لیوان بریزید و آن را در یک مکان با دمای مناسب قرار دهید تا نبات شما آماده شود. در این مدت که نبات در حال شکل گرفتن است لیوان را تکان ندهید. نبات زعفرانی شما آماده است نوشجان.

تبدیل و طرز تهیه نبات زعفرانی به قهوه ای

نبات سوحته یا قهوه ای یکی از مقوی ترین نبات ها هست که بسیار برای بدن مفید است نبات زعفرانی طعمی ما بین تلخی و شیرینی دارد که بیشتر برای کودکان استفاده می شود زیرا موجب رفع اسهال در کودکان خواهد شد.

مرحله اول

در اولین مرحله ز تبدلی نبات زفعرانی به نبات قهوه باید در ابتدا نبات هایی که دارید را به خوبی بشویید. سپس بعد از شستن نبات ها آن ها را بر داخل یک ماهتابه قرار دهید و بگذارید تا نبات ها ذوب بشوند.

مرحله دوم

هنگام ذوب شدن نبات های زعفرانی باید آب جوش را به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نبات ها گوله گوله نشوند. در آخر می توانید از دارچین و پودر هل برای خوش طعم شدن نبات استفاده کنید.

در ادامه می توانید مثل روش قبل با استفاده از نخ نبات قهوه ای خود را به نخ بپیچید.

نکات مهم برای تهیه انواع نبات زعفرانی

  1. برای درشت شدن بلور های نبات و بالا رفتن کیفیت نبات می توانید از شکر بیشتری استفاده کنید، هنگامی که از شکر بیشتری برای تهیه نبات استفاده می کنید بلور های با کیفیت تری خواهید داشت.
  2. برای اینکه ناخالصی های شکر را بگریم باید،بعد از اینکه شکر داخل داخل آب ذوب شد باید سفیده تاخم مرغ را جدا کنیم و به داخل آب بیندازیم بعد از اینکار ناخالصی های شکر به سفیده تخم مرغ می چسبند و سفیده بر روی آب شناور می شود سپس سفیده های تخم مرغ را از روی آب بردارید.
  3. به هیچ عنوان برای تهیه نبات از لیوان های پلاستکی استفاده نکنید زیرا وقیی مخلوط شکر و آب راکه داغ هستند به داخل لیوان میریزید باعث می شود لیوان ذوب بشود و برای بدن مضر باشد.
  4. هنگامی که در حال تهیه نبات زعفرانی هستید پیشنهاد می شود ظرف را تکان ندهید زیرا موجب خراب شدن نبات خواهد شد.

آخرین کلام

در این مقاله به شما طرز تهیه نبات زعفرانی را به روش تخت، به روش زعفرانی، به روش سوخته و به روش یزدی به صورت کامل به شما آموزش داده ایم شما به راحتی می توانید در خانه با کمترین امکانات اقدام به طرز تهیه نبات زعفرانی در خانه بکنید.

سوالاتن متداول

کدام روش تهیه نبات زعفرانی بهتر است؟

بهترین روش برای طرز تهیه نبات زعفرانی در خانه روش تخت است زیرا دیگر نیازی به ظرف ندارید و به راحتی می توانید اقدام به تهیه نبات زعفرانی در خانه کنید.

چگونه بلور های نبات بزرگ باشند؟

برای بزرگ شدن لبور های نبات زعفران می توانید به راحتی این کار را انجام دهید تنها باید محلول شکر و آب را غلیظ تر درست کنید به این صورت که از شکر بیشتر و از آب کمتری استفاده کنید.

برای تهیه نبات از لیوان پلاستکی استفاده کنیم؟

خیر به هیچ عنوان از لیوان پلاستکی برای تهیه نبات زعفران استفاده نکنید زیرا، هنگامی که محلول شکر و آب را به داخل لیوان میریزید مواد داغ هست و موجب می شود لیوان پلاستکی ذوب بشود و برای بدن مضر است.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه نبات زعفرانی به چند روش متفاوت (در چند مرحله)

  1. مبینا گفت:

    به به چه مقاله کاملی در مورد طرز تهیه نبات زعفرانی بود

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  2. مهران گفت:

    طرز تهیه انواع نبات زعفرانی بسیار کامل بود ممنونم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  3. میلاد گفت:

    به نظر من برای تهیه نبات زعفرانی از روش تخت استفاده کنیم خیلی راحت تره

    1. زاگرس زعفران گفت:

      بله بسیار کم دردسر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *