مقالات

طرز تهیه شیر زعفران در خانه(0 تا 100خواص شیر زعفران)

5
(1)

طرز تهیه شیر زعفران، با توجه به فشار های زندگی و استرس هایی که بر اثر مشکلات های زندگی بر روی دوش شما است. استفاده از نوشیدنی های پر خواص همچون شیر زعفران، برای شما مفید است. در ادامه خواص شیر و زعفران را به شما آموزش می دهیم.

یک نوشیدنی که می توانید، از عطر و طعمش لذت ببرید، و جسم تان را قوی سازید شیر زعفران است. این معجون سلامت، با مواد پر خواصی  که داخل آن قرار دارد می تواند، بر سلامت افراد تاثیر گذار باشد.

قبل از اینکه اقدام به تهیه زعفران و شیر کنید، پیشنهاد می شود اقدام به خرید زعفران اصل و با کیفیت کنید.

در ادامه به شما طرز تهیه شیر زعفران را آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه شیر زعفران

برای تهیه نوشیدنی شیر و زعفران برای 6 نفر نیاز به تهیه مواد زیر هستید:

  • زعفران: 3 قاشق کوچک زعفران سابیده شده یا دم کرده
  • شکر یا عسل: 6 قاشق غذا خوری شکر و عسل
  • هل: هل پودر شده 2 قاشق کوچک برای طعم دار شدن
  • پودر پشته:در صورت نیاز به مقدار لازم
  • پودر بادام: در صورت نیاز به مقدار لازم 
  • شیر: 6 لیوان شیر پاستوریزه هم می توانید از شیر پرچب استفاده کنید، هم از شیر کم چرب از شیر های گیاه مثل شیر بادام و شیر نارگیل هم می توانید استفاده کنید.

طرز تهیه شیر زعفران

طرز تهیه شیر زعفران

1)

در مرحله اول از طرز تهیه شیر زعفران در ابتدا لازم است، 6 لیوان شیر پاستوریزه را به داخل شیر جوش یا اگر از شیر جوش استفاده نمی کنید، به داخل یک قاب،لمه بریزید و  بر روی حرارت قرار دهید تا شیر گرم شود. هنگامی که شیر گرم شد هل و زعفران را داخل شیر بریزید و بگذارید تا شیر به جوش آید.

به جای زعفران پودر شده می توانید، از زعفران دم کرده استفاده کنید.

اگر از شیر های محلی استفاده می کنید، در ابتدا شیر را بجوشانید سپس زعفران و هل را اضافه کنید، و حدود 5 دقیقه مواد را به آرامی مخلوط کنید شیر را بر روی شعله بگذارید تا کاملا شیر رنگ زعفران را به خودش بگیرد.

2)

در این مرحله از طرز تهیه شیر زعفران شکر و عسل را اضافه کنید، اگر هم علاقه ای به شیرینی ندارید اضافه نکنید، پیشنهاد می شود هنگامی که شیر بر روی حرارت است شکر یا عسل را اضافه نکنید، زیرا در کیفیت عطر و  طعم آن تاثیر گذار است.

و جدا اینکه که در کیفیت شیر زعفران تاثیر منفی می گذارد، بر روی بدن هم تاثیر منفی می گذارد، زیرا هنگامی که به شیر داغ عسل اضافه کنید، باعث خواهد شد، تاثیرات منفی بر روی بدن داشته باشد.

سپس در این بخش از طرز تهیه شیر و زعفران می توانید، از پودر پسته و پودر بادام و یا تنقالات استفاده کنید، تا یک معجون سلامت زا برای خودتان درست کنید. معجون شما آماده است نوشجان می توانید میل کنید. طرز تهیه شیر زعفران را آموختید در ادامه خواص این ترکیب خوشمزه را نیز به شما آموزش می دهیم.

چند نکته برای طرز تهیه شیر زعفران

  • برای طرز تهیه شیر زعفران می توانید، به جای شیر محلی یا پاستوریزه از شیر گیاهی استفاده کنید، و به جای شکر از عسل استفاده کنید.
  • اگر رژیم غذایی دارید و ورزشکار هستید، برای اینکه خواص بیشتری را از ترکیب شیر و زعفران بهره ببرید، می توانید از شیر های پروتئین دار استفاده کنید.
  • هنگامی که در حال طرز تهیه شیر زعفران هستید، اگر باردار هستید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت بگریید، چون ممکن است. که سقط جنین با زعفران اتفاق بیفتد.
  • اگر کمبود ویتامین b , b6 دارید از ترکیب زعفران به همراه شیر استفاده کنید.
  • هنگامی که در حال آموزش طرز تهیه شیر زعفران هستید، پیشنهاد می شود در زمستان میل کنید، زیرا مقاومت بدن را در برابر سرما خوردگی بالا می برد.

خواص شیر زعفران

رفع استرس:

در مراحل قبل طرز تهیه شیر زعفران را به شما آموزش داده ایم، اما در این مرحله خواص شیر به همراه زعفران را به شما آموزش می دهیم.

زعفران یک خاصیت آنتی اکسیدانی و آرام بخشی دارد که مثل دمنوش زعفران به کمتر شدن استرس در بدن کمک می شود، با توجه به مشکلات ما در زندگی روزمره زعفران می تواند در روند درمان بیماری ها به ما کمک کند.

رفع بی خوابی:

همانجور که به شما توضیح داده ایم، زعفران حاوی مواد آنتی اکسیدانی است. که به رفع بی خوابی کمک می کند. اگر شما باردار هستید می توانید هر شب قبل از خواب یک لیوان شیر را به همراه زعفران میل کنید. اما پیشنهاد می شود قبل از خوردن زعفران در زمان بارداری با پزشک خود مشورت کنید، چون احتمال سقط جنین با زعفران وجود دارد.

تقویت شدن قلب:

زعفران باعث بالا رفتن گردش خون می شود، و از گرفتن قلب و عروق جلو گیری می کند.

کم شدن درد قاعدگی:

داشتن پروتئین و طبع گرمی که زعفران دارد باعث کاهش درد در دوران قاعدگی می شود و باعث می شود، که درد کمتری را خانم ها  در زمان قاعدگی متحمل شوند اگر شما با شیر مشکل دارید می توانید از چای زعفران استفاده کنید.

خاصیت درمانی برای سرطان:

این ترکیب برای سرطان هم نیز مفید است مواد موجود داخل زعفران و ترکیب شدن آن با شیر باعث درمان سرطان هم نیز خواهد شد.

کنترل فشار خون:

استفاده از شیر به همراه زعفران باعث می شود که،گردش خون بیشتر شود و فشار خون را نرمال نگه دارد.

تقویت سیستم بدنی:

از آنجا که در فصل زمستان همیشه سرما خوردگی از ما دور نبوده با خوردن زعفران به همراه شیر باعث تقویت سیستم بدنی ما شده و چون دارای طبع گرم است می توانید، هر روز یک لیوان از این ترکیب را میل کنید.

بهتر شدن بیماری آسم:

همانطور که میدانید، خواص شیر زعفران در روند بیماری آسم هم بی تاثیر نبوده است. زیرا زعفران خواصیت ضد التهابی داشته و به بهتر شدن روند بیماری آسم کمک خواهد کرد.

جلوگیری از پوکی استخوان:

همانجور که همه ما می دانیم شیر حاوی کلسیم زیادی است. که اگر شما پوکی استخوان دارید باعث می شود، که درد پوکی استخوان در افراد کمتر شود، و یا اگر هم پوکی استخوان ندارید باعث می شود که از پوکی استخوان حلوگیری شود.

تنها با یک لیوان شیر زعفران در روز از بیماری پوکی استخوان جلوگیری کنید.

تقویت حافظه:

در زعفران ماده ای به نام کروسین وجود دارد که، ترکیب شدن آن با شیر باعث می شود که حافظه شما تقویت شود.

شادی آور:

تنها اگر در روز یک لیوان شیر زعفران را میل کنید،منجر می شود که روز خوبی را سپری کنید، که طرز تهیه شیر زعفران را در بالا به شما آموزش داده ایم .

طرز تهیه شیر زعفران گیاهی

مرحله اول:

در مرحله اول از طرز تهیه شیر زعفران گیاهی باید اقدام به خرید زعفران با کیفیت کنید، سپس باید پودر بادام را تهیه کنید، برای این کار لازم است که، بادام ها را یک شب تا صبح درون آب قرار دهید.

به طوری که پوست بادام ها به راحتی کنده بشود. بعد از کندن پوست بادام ها باید آن ها را به داخل آسیاب بریزید و پودر کنید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم از طرز تهیه شیر زعفران گیاهی باید، شیر بادام را به داخل شیر جوش بریزیم و بگذاریم تا شیر به جوش آید، حال باید زعفران را به داخل شیر اضافه کنید، کمی شیر را هم بزنید و تا رنگ شیر کاملا زعفرانی بشود.

مرحله سوم:

حالا باید زیر حرارت را زیاد کنید تا به خوبی شیر و زعفران به جوش بیاد، بعد از اینکه شیر به خوبی به جوش آمد باید شکر یا عسل را به شیر اضافه کنیم و به خوبی هم بزنیم تا شیر با شکر یا عسل به خوبی ترکیب بشود.

حالا باید پودر بادامی که در مرحله اول از طرز تهیه شیر زعفران گیاهی درست کرده ایم، را به شیر اضافه کنیم، سپس بعد از اضافه کردن پودر بادام بگذارید تا شیر به جوش آید. سپس زیر شیر را خاموش کنید، و  شیر زعفران گیاهی خود را به داخل لیوان سرو کنید، و میل کنید نوشیدنی شما آماده است نوشجان.

آخرین کلام

در این مقاله به شما طرز تهیه شیر زعفران و خواص این ترکیب خوشمزه را آموختید، پیشنهاد می شود در فصل زمستان که همیشه احتمال سرما خوردگی وجود دارد یک لیوان شیر زعفران را میل کنید.

برخی از مهم ترین خواص شیر زعفران

  • شادی آور
  • تقویت حافظه
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • درمان بیماری آسم
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کنترل فشار خون
  • کمک در روند درمان بیماری سرطان
  • کمتر شدن در قاعدگی
  • رفع بی خوابی
  • تقویت قلب
  • رفع استرس

سوالات متدوال

چه زمان عسل را به شیر زعفران اضافه کنیم؟

در بالا هنگامی که به قصد داشتیم به شما چند نکته هنگام تهیه شیر زعفران را آموزش دهیم، به شما گفتیم، هنگامی که شیر زعفران داغ است عسل را اضافه نکنید. سپس بسیاری از افراد از ما پرسیده بودند در چه زمان عسل را به شیر اضافه کنیم؟

عسل را باید هنگامی به شیر زعفران اضافه کنید، که شیر، کمی حرارت خودش را از دست داده باشد، و خیلی داغ نباشد.

برای تهیه شیر زعفران گیاهی از چه  نوع شیری استفاده کنیم؟

بعضی از افراد همواره همیشه در حال رژیم هستند، و قصد دارند، قبل از خواب شیر زعفران درست کنند، برای تهیه شیر زعفران گیاهی، باید اقدام به خرید شیر بادام کنید، یا خودتان در خانه شیر بادام را درست کنید.

آیا شیر زعفران برای بدن مفید است؟

بله شیر زعفران برای بدن بسیار مفید خواهد بود و می تواند تاثیر بسیار خوبی را برای بدن داشته باشد، پیشنهاد می شود در فصل زمستان هر شب یک لیوان شیر را به همراه زعفران میل کنید، تا از سرما خوردگی دور بمانید.

حتما سعی کنید، ترکیب شیر و زعفران را به بچه خای خود بدهید، چون شیر دارای کلسیم است. و می تواند در بزرگ سالی از پوکی استخوان جلوگیری کند.

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه شیر زعفران در خانه(0 تا 100خواص شیر زعفران)

  1. مینا گفت:

    واقعا خواص شیر زعفران انقدر زیاد هستند فکرش را نمی کردم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      بله هر روز استفاده کنید

  2. مهدی گفت:

    طرز تهیه شیر زعفران و خواص شیر زعفران را بسیار کامل توضیح داده بودید ممنون

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  3. احسان گفت:

    من که هر شب قبل از خواب یک لیوان شیر زعفران می خورم واقعا هم بسیار مقوی هست

    1. زاگرس زعفران گفت:

      نوشجان

  4. جواد گفت:

    همه باید هر شب یک لیوان شیر و زعفران بخورن چون بسیار خواص داره

    1. زاگرس زعفران گفت:

      بله کاملا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *