مقالات

طرز تهیه مسقطی زعفرانی در خانه (در چند مرحله)

5
(1)

طرز تهیه مسقطی زعفرانی،  از آنجا که مسقطی زعفرانی، یک دسر فوق العاده و یک خوراکی مناسب برای کودکان است. که به راحتی در چند مرحله می توانید مسقطی زعفران را در خانه درست کنید، در ادامه به شما طرز تهیه مسقطی زعفرانی را آموزش می دهیم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 مواد لازم برای طرز تهیه مسقطی زعفرانی

مواد لازم برای تهیه مسقطی زعفرانی عبارتند از:

  • خلال پسته:مقدار لازم
  • خلال بادام:مقدار لازم
  • هل: سه عدد
  • زعفران: نصف قاشق چای خوری
  • گلاب:6 قاشق
  • نشاسته: نصف پیمانه
  • آب:8 لیوان
  • شکر: 4لیوان
  • روغن یا (کره):نصف یک پیمانه روغن می توانید از کره هم استفاده کنید.

طرز تهیه مسقطی زعفرانی

1)مرحله اول

در مرحله اول از طرز تهیه مسقطی زعفرانی در اتبدا باید، اقدام به خرید زعفران با کیفیت کنید، سپس زعفران را در هاون بریزید، و به خوبی به اندازه کافی بسابید، پیشنهاد می شود. برای طرز تهیه مسقطی زعفرانی، هنگام سابیدن زعفران، از هاون سنگی استفاده کنید.

بعد از سابیدن زعفران نوبت به دم کردن زعفران می رسد برای اینکه، زعفران رنگ بهتری را داشته باشد، پیشنهاد می شود که از روش دم کردن زعفران با یخ استفاده کنید، برای دم کردن زعفران با استفاده از این روش نیاز است که، چند تکه یخ را به داخل یک ظرف بریزید، سپس زعفران را به  روی یخ ها اضافه کنید.

بعد از چند دقیقه که زعفران کمی از خودش رنگ پس داد. نوبت به اضافه کردن آب جوش بر روی زعفران است. سپس درب زعفران را بگذارید و به یک گوشه بگذارید تا وب دم بکشد.

2)مرحله دوم

در این مرحله برای طرز تهیه مسقطی زعفرانی در ابتدا باید نشاسته را حدود ربع ساعت به داخل آب بگذارید، تا نشاسته خیس بخورد. بعد از اینکه نشاسته خیس خورد 1 یا دو لیوان آب را به نشاسته اضافه کنید. مخلوط نشاسته و آب را از صافی رد کنید و به یک گوشه بگذارید.

3)مرحله سوم

باقی مانده آب که از مرحله قبل بود به همراه شکر،روغن مایع ترکیب کنید و بر روی حرارت بگذارید. ما خودمان به جای استفاده از مایع از کره استفاده می کنیم که کره طعم بهتری نسبت به روغن دارد.

4)مرحله چهارم

بعد از اینکه ترکیبات بالا به جوش آمد،نشاسته را به ترکیبات اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا غلیظ بشود.

5)مرحله پنجم

شعله را کم بکنید،حدود دو ساعت به ترکیبات فرصت بدهید تا بجوشه هر چند دقیقه یک بار به ترکیبات سر بزنید و ترکیبات را هم بزنید. سپس بعد دو ساعت هل را اضافه کنید.

6)مرحله ششم

هنگامی که هل را اضافه کردید دوباره حدود 1 الی 2 ساعت بگذارید بر روی حرارت.

7)مرحله هفتم

قبل از اقدام به خرید زعفران  باید این نکته را بدانید که اگر از زعفران تقلبی استفاده کنید همانجور که زعفران خواص دارد می تواند این خواص ها به مضرات زعفران تبدیل شوند. بعد از این که دو ساعت گذاشتید روی حرارت بماند، زعفران دم شد را که از قبل دم کرده بودید به ترکیبات اضافه کنید و هم بزنید. بعد از اضافه کردن زعفران می توانید از خلال پسته و خلال بادام استفاده کنید و هم می توانید برای تزئین استفاده کنید.

8)مرحله هشتم

در این مرحله از طرز تهیه مسقطی زعفرانی، اگر دوست دارید مسقطی به را به صورت شکلی در بیارید مواد آماده شده را به قالب مورد نظر بریزید اما اگر دوست دارید که به شکل دلخواه خود در بیاورید مواد را به داخل یک ظرف بریزید و به صورت دلخواه برش دهید از خلال بادام و خلال پسته می توانید برای تزئین استفاده کنید.

طرز تهیه مسقطی زعفرانی

نکات مهم برای تهیه مسقطی

برای طرز تهیه مسقطی زعفرانی و برای خوشمزه شدن مسقطی زعفرانی باید به چند نکته دقت کنید در ادامه به شما نکات مهم را برای طرز تهیه مسقطی زعفرانی را آموزش می دهیم.

نکات مهم برای تهیه سقطی زعفرانی عبارتند از:

  • می توانید از مسقطی زعفرانی حدورد 4 ماه نگهداری کنید به این صورت که مسقطی را به داخل یک ظرف گذاشت و در ظرف را ببندید و به داخل یخچال بگذارید.
  • از مسقطی زعفرانی می توانید برای دسر و پیش غذا استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید مسقطی شما دارای عطر و طعم خوبی بشود از هل استفاده کنید.
  • اگر شما هم هنگامی که قصد دارید مسقطی را از داخل قالب خارج کنید، و همیشه مسقطی خراب می شود بهترین کار این است که ابتدا مسقطی را که در قالب است. را با چاقو برشد دهید و نیم ساعت قالب را به داخل محیط قرار دهیذ. سپس قالب را به داخل بشقاب برگردانید و بدون اینکه مسقطی خراب بشود آن را سرو کنید.
  • هنگامی ک در حال تهیه مسقطی هستید باید وقت بسیار زیادی را برای تهیه بگذارید زیرا سه الی 4 ساعت زمان خواهد برد تا تهیه بشود. به این دلیل زمان بر است چون،تنها یک ساعت باید بالای ظرف باشیم تا به جوش بیاید و به خوبی هم بزنید تا نشاسته داخل مواد به خوبی پخته بشود.اگر نشاسته را هم نزنید مسقطی شما به شکل گوله گوله ای در میاید.
  • دم کردن مسطقی زعفران در آخرین مرحله باعث بالا رفتن کیفیت مسقطی خواهد شد.
  • اگر قصد دارید که طعمی بینظر را میل کنید مسقطی را حتما با چای میل کنید.

سوالات مهم برای تهیه مسقطی زعفرانی

برای بالا رفتن عطر مسقطی چه کار کنیم؟

تنها برای بالا برفتن عطر و بالا رفتن کیفیت زعفران نیاز است که از هل استفاده کنید.

چگونه مسقطی را از داخل قالب قارج کنیم؟

برای خارج کردن مسقطی از داخل قالب تنها نیاز است که با استفاده از یک چاقو دور مسقطی را ببریم سپس، کمی قالب را داخل دمای محیط قرار دهیم سپس قالب را به داخل بشقاب سرو کنید.

چگونه از مسقطی نگهداری کنیم؟

برای نگهداری از مسقطی زعفرانی تنها می توانید مسقطی را به داخل یک ظرف درب دار گذشته و آن را به داخل یخچال قرار دهید و تا 4 ماه از آن می توانید استفاده کنید.

برای کشدار شدن مسقطی چه کاری انجام دهیم؟

تنها برای کشدار شدن مسقطی زعفرانی باید، تنها کاری که به خوبی انجام دهید مرحله هم زدن نشاسته در آب است. به این صورت که،شما باید به خوبی هم بزنید تا نشاسته به داخل آب به خوبی حل بشود وقتی که نشاسته به خوبی حل بشود موجب می شود که مسقطی کشدار بشود.

مقالات مرتبط

 آموزش و نحوه طرز تهیه کیک زعفرانی

 نحوه تهیه و طرز تهیه نبات زعفرانی

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه مسقطی زعفرانی در خانه (در چند مرحله)

  1. حسام گفت:

    طرز تهیه مسقطی زعفرانی را به بهترین شکل توضیح داده بودید ممنونم

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  2. مهدی گفت:

    خیلی عالی طرز تهیه مسقطی زعفرانی را آموزش دادید ممنون

    1. زاگرس زعفران گفت:

      خواهش می کنم

  3. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من باردار هستم و نمیتوانم مسقطی زعفرانی درست کنم آیا امکان دارد به جای مرحله اضافه کردن زعفران از رنگ غذا استفاده کنم؟

    1. زاگرس زعفران گفت:

      سلام وقت بخیر اگر اوایل بارداری هستید استفاده نکنید ولی اگر چند ماه گذشته می توانید با مشورت از دکتر استفاده کنید و رنگ غذا پیشنهاد نمیشود

  4. شهرام گفت:

    من که عاشق مسقطی زعفرانی هستم ممنون از مقاله خوبتان

    1. زاگرس زعفران گفت:

      نظر لطف شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *