مقالات

خواص زعفران برای بارداری+مضرات (آیا زعفران برای بارداران مضر است؟)

0
(0)

آیا زعفران برای بارداران مضر است ؟آیا خواص زعفران برای بارداری وجود دارد؟ مضرات زعفران برای باداری چی هستند؟ بسیاری از خانم های باردار در این فکر هستن که زعفران را مصرف کنند زیرا، در این فکر هستند که مصرف زعفران باعث زیبا شدن و سفید شدن پوست نوزاد خود می شود.

برخی دیگر در این باورند که مصرف زعفران هنگام بارداری مضر است. حال شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که زعفران برای زن باردار خوبه یا بد؟

اگر شما هم نمیدانید که زمانی که باردار هستید زعفران را در بارداری مصرف کنید، و همچنین اگر در باره عوارض زعفران در بارداری و نحوه مصرف زعفران در بارداری و آیا زعفران برای بارداران مضر است سوال دارید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

اگر به خرید زعفران با کیفیت علاقه مند هستید کلیک کنید.

تاثیر زعفران در دوران بارداری

از آنجا که زعفران گیاه گران قیمت، و در طب سنتی به عنوان یک دارو برای سرفه، گلو درد، قلب،فشار خون،گرفته می شده است. اما امروزه با پیشرفت علم دانشمندان فهمیده اند که خواص زعفران بسیار زیاد است.

اما یک نکته مهمی که باید دقت کنید این است که، مصرف زعفران در مقادیر بالا باعث اختلالات عصبی می شود و نباید بیش از حد زعفران را مصرف کنید چون می تواند مضرات زعفران برای بدن شما زیاد شود.

آیا زعفران برای بارداران مضر است

آیا زعفران برای بارداران مضر است؟

میزان مجاز مصرف زعفران

پیش از این که به موضوع اینکه آیا زعفران برای کسانی که بارداران مضر است یا خیر بپردازیم بهتر است که مشخص کنیم که میزان مصرف زعفران برای هر فرد چه مقدار است.

به طور کلی هر فرد می تواند در ماه 3 الی 4 گرم زعفران را مصرف کند اما مصرف بیشتر زعفران می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد مخصوصا برای کسانی که باردار هستند چون می تواند سقط جنین با زعفران اتفاق بیفتد.

 زعفران در سه ماه اول بارداری(مرگ نوزاد)

در سه ماه اول که بدن جنین در حال شکل گرفتنه، و بسیار دوران حساسی نیز هست، مصرف زعفران می تواند باعث سقط جنین و سبب آسیب وارد کردن به جنین شود.

زعفران بر روی رحم اثر گذاشته و احتمال سقط جنین را افزایش می دهد. اما بعد از سه ماه اول می توانید زعفران را زیر نظر پزشک به مقدار کم مصرف کنید. به طور کلی پیشنهاد می شود در دوران بارداری از جعفری و زعفران که منجر به آسیب به جنین می شود استفاده نکنید.

در یک پژوهش علمی در مورد تاثیر زعفران برای بارداران برسی نموده اند که، زعفران در سه ماه اول بر روی رحم انقباض ایجاد کرده و باعث می شود که جنین سقط شود و زایمان زودرس را داشته باشید.

مصرف زعفران در سه ماه دوم

همانجور که مقاله را مطالعه کردید فهمیدیم که مصرف زعفران در سه ما اول، باعث سقط جنین می شود پس پیشنهاد می شود مصرف زعفران را در سه ما دوم سروع کنید یعنی حدود هفته 16 شروع شود.

اما حتما وقتی که قصد داشتید زعفران را در سه ماه دوم وارد رژیم غذایی خود کنید باید از پزشک خود مشورت بگیرید زیرا امکان این را دارد که بر روی جنین شما اثرات منفی بگذارد.

مصرف زعفران در سه ماه آخر

طی تحقیقات تیم ما مشاهده شده است که، مصرف زعفران برای خانم های باردار موجب ارتجاعی شدن رحم می شود و باعث می شود زایمان آسان تری داشته باشید. پس از سه ماه اول وقتی که مصرف زعفران را شروع کردید، وقتی به زایمان خود نزدیک می شوید در پیش از زایمان درد دارید زیرا بر هورمون های رحم انقباظ ایجاد می شود.

هنگام زایمان دهانه رحم حالت انقباظی خود را از دست می دهد و باعث می شود که زایمان راحت تری را داشته باشید.به همین دلیل است که قبل از زایمان پیشنهاد می کنند که از چای زعفران استفاده کنند.

خوردن زعفران در دوران بارداری خطرناک است؟

بله مصرف زعفران در دوران بارداری همانجور که به شما توضیح دادیم خطر ناک است اما ماه های آخر بارداری می تواند خواص زعفران برای بارداران  بسیاری زیاد باشد مصرف زعفران در بارداری باعث می شود که از درد، استرس دوری یابید.

خواص زعفران برای بارداری

خواص زعفران برای بارداری زعفران در آخر ماه های بارداری بسیار توصیه می شود زیرا می تواند به هضم غذا و دستگاه گوارش شما بسیار کمک کند خواص زعفران برای بارداری  عبارتند:

خواص زعفران برای بارداران

1)تاثیر مثبت بر خلق و خو

خواص زعفران برای بارداری هنگام بارداری شما با تغیرات هورمونی روبه رو می شوید که موجب تغیر در احساسات شما و خلق و خو شما می شود. در بعضی از اوقات خوشحال هستید ولی سریع  غمگین می شوید. در چنین زمان هایی زعفران به کار شما می آید. زیرا زعفران به داروی ضد افسرگی نیز معروف است و موجب خون رسانی سریع به مغز می شود.

2)تنظیم فشار خون

یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری تنظیم فشار خون است. زعفران دارای کروسین و کروکتین است که، فشار خون را نرمال می سازد زیرا زنان هنگام بارداری ضربان قلبشان تا 25 الی 26 درصد افزایش می یابد و  موجب نوسان فشار خون می شود و شما می توانید با استفاده از زعفران، فشار خون خود را نرمال کنید.

3)هضم راحت غذا

در زمان بارداری زنان با دل درد مواجه می شوند به خاطر همین هضم غذا بسیار سخت و بسیار کند می شود.زعفران به هضم غذا کمک می کند و به سوخت و ساز بدن کمک می کند و به گوارش شما کمک می کند.

4)محافظت در برابر بیماری ها قلبی

در طول بارداری خانم ها به دلیل اشتهایشان بسیار از غذای چرب استفاده می کنند و زعفران می تواند از شما در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.مواد موجود در زعفران باعث کاهش میزان گلیسیرید و کلسترول بدن شود.

5)رساندن آهن مورد نیاز

وقتی که باردار هستید شما باید اندازه دو نفر مواد آهنی استفاده کنید زیرا بدن شما به آهن نیاز دارد تا سالم باشد پس حتما از زعفران در دوران بارداری برای رساند آهن مورد نیاز استفاده کنید.

6)کاهش ریزش مو

با بالا و پایین شدن هور مون ها در زمان بارداری شما با ریزش مو روبه رو می شود. با وجود مواد آنتی اکسیدانی موجود در زعفران نقش بسیار مهمی در درمان ریش مو دارد.

7)آرام شدن بارداران

یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری باعث می شود که هنگامی که شما صبح از خواب بلند می شوید احساس ناراحتی دارید برای رفع این مشکل می توانید از چای زعفران استفاده کنید.

8)هضم بهتر غذا

کسانی که باردار هستند از درد معده درد همشه در حال رنج هستند به همین دلیل نمی توانند عمل هضم غذا را بهخوبی انجام دهند. اما یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری این است که جریان و دستگاه گوارش شما را بهبود ببخشد و به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

9)جلوگیری از بیماری تنفسی

یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری جلوگیری از بیماری تنفسی است که با داشتن خواض ضد التهابی تورم ریه را کاهش می دهد و عمل تنفس را راحت تر می سازد و زنان باردار را از بیماری های همچون اام دور نگه می دارد.

10)خواب بهتر

یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری کمک به خواب بهتر است. زنان باردار هرچه به آخر بارداری خود میرسند برای خواب دچار مشکل می شوند و خواب درستی را ندارند. زدن لگد به شکم مادر گرفتیگی عضلات باعث درد و نارحتی برای خانم باردار می شود. در این زمان شما با درست کردن چای زعفران و شیر زعفران می توانید به خواب خود بهبود دهید.

11)جلوگیری از درد عضلات

هنگام بارداری همیشه در عضلات را دارید زیرا استخوان ها و عضلات کشیده می شوند و چون هر ماه نوزاد در حال رشد است باعث ایجاد درد در ناحیه استخوان های لگن می شود و نیازی نیست که از دارو های شیمایی استفاده کنید زیرا زعفران به عوان یک مسکن طبیعی برای شما عمل می کند.

12)سلامت کلیه

خواص زعفران برای بارداری برای سلامت کله های مادر در زعفران موادی به نام پتاسیم وجود دارد که باعث حفظ سلامت کلیه ها می شود زعفران برای خانم های باردار مثل ی مسکن برای تمامی درد ها عمل می کند.

13)بهبود درد چشم

یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری بهبود درد چشم و جلوگیری از نابینایی چشم است زعفران نیز به بهود عملکرد دید هم کمکم می کند و کسانی که مشکل آب مروارید دارند باید از زعفران استفاده کنند.

14)جلوگیری از زخم پوستی

هنگامی که باردار هستید غلظت خون بالا می رود و باعث درد و زخم  در نواحی بدن بر روی پوست می شود. اما خواص زعفران برای بارداری به این درد هم کمک می کند تنها برای رفع این درد نیاز است که،زعفران دم شده را به آرامی بر روی محل زخم بزنید تا خوب شود.

15)به راه انداختن جنین

یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری باعث می شود که حرارت بدن به بالا برود و وقتی که حرارت بدن به بالا برود باعث به حرکت افتادن جنین می شود.

16(بهبود دیابت

یکی از بیماری هایی که در طمان بارداری همیشه وجود داشته است بیماری دیابت است. در زعفران موادی وجود دارد که کسانی که دارای دیابت هستند کاهش داده است.

17)جلوگیری از افسردگی

یکی دیگر از خواص زعفران برای بارداری جلوگیری از افسردگی است زعفران دارای موادی است که کسانی که چه افسردگی خفیف و چه افسردگی شدید دارند را درمان می کنید همینطور مادر در روند بارداری ممکن است که به دلیل تعغیرات هورمونی دچار افسردگی شود که برای اینکار نیاز است که یک لیوان شیر زعفران یا چای زعفران را میل کنید زیرا باعث آرامش شما و شاد آوری شما خواهد شد.

چگونه زعفران را در زمان بارداری استفاده کنیم؟

پس متوجه شدیم که زعفران در ماه های آخر بارداری برای بدن مضر نیست بلکه خواص بسیاری نیز دارد در ادامه به شما مراحل مصرف زعفران در بارداری را به شما آموزش می دهیم.

  • زعفران دم کشیده

شما در خانه به راحتی می توانید زعفران دم کرده خود را درست کنید برای این کار ریشه زعفران را برداشته و داخل طرف ریخته و آب جوش را به زعفران اضافه کنید.

  • شیر و زعفران

تمام این مورد ها را باید در ماه های آخر بارداری مصرف کنید چند ریشه زعفران را به شیر اضافه کنید و میل کنید.

  • آب و زعفران

زعفران دم کشیده را به آب اضافه کنید و میل کنید این کار باعث هضم زود تر غذا می شود.

مضرات استفاده از زعفران بر جنین

درسته مصرف زعفران در دوران بارداری بسیار خواص دارد اما مصرف بیش از اندازه زعفران می تواند همچین خطراتی را به همراه داشته باشد.

1) حساسیت

این خطر در همه خانم ها رایج نیست و این موضوع بستگی به خودتان دارد که آیا به زعفران حساسیت دارید یا خیر.

برخی از خانم هایی که باردار هستند بعد از مصرف زعفران، دچار حالت تحوع و سر درد شدید می شوند اگر شما  هم جزء این دسته از افراد هستید از مصرف زعفران دوری کنید.

2)خطر سقط جنین با مصرف زعفران

متخصصان و دانشمندان در تحقیقاتی که نشان داده اند به این پی برده اند که در دوران بارداری نباید بیش از 10 گرم زعفران را مصرف کنید. استفاده از زعفران هنگام بارداری باعث بالا رفتن دمای بدن جنین می شود که این مورد باعث سقط می شود.

3)مصرف زعفران و حالت استفراغ

یکی دیگر از عوارض و مضرات زعفران هنگام مصرف زعفران حالت استفراغ است که اگر شما غذای خود را بالا آوردید یعنی اینکه جنین با مشکل جدی روبه رو است و حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض خطرناک زعفران در دوران باداری

مصرف زعفران در بارداری ممکن است با مشکلات زیر روبه رو شود اگر همچین مواردی را داشتید سریع به پزشک خود مراجعه کنید.

  1. زردی
  2. خونی شدن ادرار یا مدفوع
  3. خون ریزی لب و بینی
  4. بی حسی در بدن
  5. نداشتن تعادل
  6. وجود خون در استفراغ

زعفران و افزایش شیر و شیرین شدن شیر

خواص زعفران برای بارداری را به شما آموختیم اما آیا زعفران باعث افزایش شیر و شیرین شدن شیر می شود؟

مصرف زعفران شیر مادر را افزایش می دهد و این یکی از خواص زعفران برای بارداری است که، بسیاری از مادران با نداشتن شیر مواجه می شوند و نه تنها شیر را زیاد می کند باعث شیرین شدن شیر نیز می شود و تغذیه کودک بهتر می شود.

پس بعد از زایمان به صورت صحیح می توانید زعفران را مصرف کنید و شیر زیاد و شیرینی به فرزند خود بدهید.

خرافات و توهمات راجب زعفران

در زمان های قدیم مردم اعتقاد داشتن که برای اینکه کودک پوست سفیدی داشته باشه، باید زعفران مصرف کند. که این اعتقاد از نظر علمی کاملا اشتباهه زیرا پوست بچه بستگی به ژنتیک دارد پس این یک باور غلط است که با مصرف زعفران پوست جنین سفید می شود.

فواید زعفران برای بارداری

خواص زعفران برای بارداری عباترند از:

  • تسکین در معده وکلیه در دوران بارداری
  • بالا رفتن میل به غذا
  • تنظیم شدن فشار خون
  • رفع کم خونی و خواب با آرامش
  • از بین بردن خون ریزی های پس از زایمان
  • وارد شدن کلسیم و پروتئین به شیر مادر

در زمان بارداری در غذا زعفران بریزیم؟

یکی از بیترین سوالاتی که از تیم ما پرسیده شد بود این موضوع بود که آیا زمانی که باردار هستیم در غذا زعفران استفاده کنیم یا خیر؟در واقع باید گفت در سه ماه اول بارداری استفاده از زعفران باعث سقط جنین خواهد شد و نباید استفاده بشود. در سه ماه دوم بارداری می توانید کمی زعفران را با استفاده از دستور پزشک مصرف کنید.

اما در سه ماه آخر بارداری می توانید از زعفران استفاده کنید و مشکلی برا ما نخواهد داشت بلکه خواص زیادی هم نیز دارد اما باز هم به شما پیشنهاد می دهیم قبل از استفاده از زعفران در دوران بارداری با دکتر خود مشورت کنید.

آخرین کلام

در این مقاله به شما در مورد سقط جنین با زعفران و در مورد خواص زعفران در بارداری را به همراه جواب تمامی سوال متداول شما را به صورت کامل به ما عزیزان آموزش داده ایم تا در زمان بارداری بتوانید طوری زعفران را مصرف کنید که منجرب به خواص زیادی برای بدن شما بشود نه ضرر های زیادی را برای شما داشته باشد.

سوالات متدوال

ماه اول بارداری زعفران خوردم جنین سقط شده؟

بسیاری از افراد در این باره بسیار سوال پرسیده بودن که من نمیدانستم که باردار هستم و زعفران خوردم آیا جنین سقط شده  در این باره باید گفت سریع به سراغ دکتر متخصص بروید و حتما یک چکاب کلی را انجام دهید تا متوجه بشوید جنین سقط شده است یا نه همیشه سقط جنین با زعفران اتفاق نمی افتد.

زعفران موجب افزایش شیر می شود؟

یکی دیگر از سوالاتی که بسیاری از افراد از ما پرسیده بودن اینه که آیا با مصرف زعفران می توانیم کاری کنیم که موجب افزایش شیر بشود. بله این موضوع بسیار درست و با خوردن زعفران می توانید کاری کنید که موجب افزایش شیر بشود.

 

این صفحه چه قدر برای شما مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “خواص زعفران برای بارداری+مضرات (آیا زعفران برای بارداران مضر است؟)

  1. مهدی گفت:

    هم در مورد مضرات زعفران در بارداری کامل توضیح دادید هم در مورد خواص زعفران در بارداری عالی توضیح دادید بسیار مقاله کاملی بود

    1. زاگرس زعفران گفت:

      نظر لطف شماست

  2. محمد گفت:

    واقعا زعفران باعث افزایش شیر می شود؟

    1. زاگرس زعفران گفت:

      سلام وقت بخیر،بله

  3. آرش گفت:

    وای سلام وقت بخیر من ماه های اول بارداری هستم و زعفران مصرف کردم آیا بچه ام سقط شده؟

    1. زاگرس زعفران گفت:

      انشالا که سقط نشده باشد ولی برای اطمینان بیشتر با پزشک خود مشورت کنید

  4. احسان گفت:

    واقعا مقاله کاملی درمورد ارتباط زعفران و بارداری توضیح داده بودید

    1. زاگرس زعفران گفت:

      نظر لطف شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *